Digitalna tehnologija - (ne)prijatelj odrastanja: motivacija, navike i okolnosti korištenja digitalne tehnologije u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 454814)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jelovčić, Sara
Merkaš, Marina
Kotrla Topić, Marina
hrvatski
Digitalna tehnologija - (ne)prijatelj odrastanja: motivacija, navike i okolnosti korištenja digitalne tehnologije u ranoj adolescenciji
Digitalna tehnologija postala je sveprisutnim životnim suputnikom velikog broja ljudi svih generacija. To se očituje i u okrilju obiteljskog doma u kojemu djeca aktivno koriste različite uređaje digitalne tehnologije, stoga sve više raste potreba za boljim razumijevanjem obrazaca korištenja digitalne tehnologije u djece i adolescenata. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je dobiti detaljniji uvid u navike, motive i okolnosti korištenja digitalne tehnologije u ranoj adolescenciji. Istraživanje je provedeno u sklopu uspostavno-istraživačkog projekta „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece“ koji financiraju Hrvatska zaklada za znanost i Hrvatsko katoličko sveučilište. U sklopu istraživanja provedeno je devet fokus grupa s ukupno 31 adolescentom (14 djevojčica i 17 dječaka) prosječne dobi 11 godina. Tematskom analizom podataka dobivene su četiri glavne teme: 1) uređaji digitalne tehnologije koje adolescenti koriste ; 2) aktivnosti na uređajima digitalne tehnologije ; 3) motivi za korištenje digitalne tehnologije i 4) kontekst korištenja digitalne tehnologije. Uređaji koje adolescenti uobičajeno koriste su mobiteli, računala, televizija i igraće konzole. Nadalje, adolescenti pomoću digitalne tehnologije komuniciraju, gledaju različite sadržaje, igraju igrice, koriste društvene mreže, vrijeme provode u različitim edukativnim aktivnostima, slušaju glazbu i čitaju stripove. Među motivima za korištenje digitalne tehnologije istaknuli su se potreba za održavanjem interakcije, komunikacije i doticaja sa svijetom, zabavljanje, učenje i traženje informacija, dosada i prolazak vremena, odmaranje, strah od propuštanja i vršnjački pritisak. Kontekst korištenja obuhvaća: a) vremenski kontekst ; b) prostorni kontekst i c) socijalni kontekst koji je obuhvatio (ne)prisutnost obitelji prilikom korištenja uređaja, kao i načine na koje roditelji oblikuju i usmjeravaju te nadziru dječje korištenje uređaja digitalne tehnologije.
digitalna tehnologija, rana adolescencija, navike korištenja digitalne tehnologije, okolnosti korištenja digitalne tehnologije, motivi za korištenje digitalne tehnologije
nije evidentirano
engleski
Digital Technology – Friend or Foe while Growing up: Motivation, Habits and Circumstances of Digital Technology Use in Early Adolescence
nije evidentirano
digital technology, early adolescence, habits of digital technology use, circumstances of digital technology use, motives for digital technology use
nije evidentirano
Podaci o izdanju
102
27.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatsko katoličko sveučilište
Zagreb