Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pozitivan razvoj i mentalna dobrobit nastavnika (CROSBI ID 727626)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šutić, Lucija ; Mihić, Josipa ; Vrdoljak, Gabrijela ; Roviš, Darko ; Novak, Miranda ; Maglica, Toni ; Gačal, Hana Pozitivan razvoj i mentalna dobrobit nastavnika // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava et al. (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 16-17

Podaci o odgovornosti

Šutić, Lucija ; Mihić, Josipa ; Vrdoljak, Gabrijela ; Roviš, Darko ; Novak, Miranda ; Maglica, Toni ; Gačal, Hana

hrvatski

Pozitivan razvoj i mentalna dobrobit nastavnika

Projektom Testiranje 5C modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.), UIP – 2020 – 02 – 2852 nisu obuhvaćeni samo adolescenti, već i njihovi nastavnici. Iako je 5C model pozitivnog razvoja primarno fokusiran na opisivanje indikatora pozitivnog razvoja, točnije kompetencija, samosvijesti, karaktera, povezanosti s drugima i brižnosti, Geldhof (2017) je razvio i kratku verziju ove skale za odrasle. Validacijom ove skale utvrđeno je da u odrasloj dobi postoji i šesti faktor, a to je ustrajnost. Obzirom da su istraživanja 5C modela među odraslima malobrojna, cilj je ovog rada validirati Revidiranu kratku verziju upitnika 5C za odrasle na hrvatskom uzorku te utvrditi predviđaju li indikatori pozitivnog razvoja mentalnu dobrobit kod nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo 1.124 nastavnika iz Osijeka, Rijeke, Splita, Varaždina, Zagreba, Vinkovaca te Dubrovnika. Njihova prosječna dob je bila 44 godine, a 74% uzorka su činile žene. Osim Revidirane kratke verzije upitnika 5C za odrasle, sudionici su ispunili Warwick-Edinburgh kratku skalu mentalne dobrobiti te odgovorili na demografska pitanja. Provedbom faktorske analize ESEM metodom dobiven je zadovoljavajući stupanj slaganja podataka s modelom (RMSEA= , 048 ; CFI= , 982 ; TLI= , 955 ; SRMR= , 017) u kojem su čestice zasićene faktorima kompetencija, samosvijesti, karaktera, povezanosti s drugima, brižnosti i ustrajnosti kako je i očekivano. Analiza traga s manifestnim varijablama pokazala je pak kako indikatori pozitivnog razvoja nastavnika objašnjavaju tek 4 % varijance njihove mentalne dobrobiti, pri čemu se jedinim značajnim prediktorom pokazala samosvijest (β= , 095). S druge strane, kad se gleda ukupni rezultat na Revidiranoj kratkoj verziji upitnika 5C za odrasle, pozitivni razvoj objašnjava 8% varijance u mentalnoj dobrobiti nastavnika. Dobiveni rezultati sugeriraju kako u odrasloj dobi drugi čimbenici preuzimaju ulogu koju pozitivan razvoj ima u objašnjenju mentalnog zdravlja adolescenata, barem kada je riječ o nastavnicima. Ipak, važnom se pokazala njihova samosvijest, odnosno općeniti osjećaj vlastite vrijednosti. Ovaj rad stoga doprinosi teorijskim spoznajama o pozitivnom razvoju, pri čemu sama validacija instrumenta za mjerenje indikatora prema 5C modelu u odrasloj dobi otvara vrata istraživanjima uloge koju pozitivan razvoj odraslih ima u pozitivnom razvoju adolescenata. Upravo takva istraživanja predstavljaju mogućnost za daljnje preventivno djelovanje u adolescenciji.

pozitivan razvoj ; 5C model ; mentalna dobrobit

nije evidentirano

engleski

Positive development and mental well-being of teachers

nije evidentirano

positive development ; 5C model ; mental well-being

nije evidentirano

Podaci o prilogu

16-17.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena

Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija