Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zašto volimo antiheroje: povezanost moralnosti, identifikacije s glavnim likom i uživanja u filmu (CROSBI ID 454794)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kriste, Mia Zašto volimo antiheroje: povezanost moralnosti, identifikacije s glavnim likom i uživanja u filmu / Martina Knežević (mentor); Zagreb, Hrvatsko katoličko sveučilište, . 2022

Podaci o odgovornosti

Kriste, Mia

Martina Knežević

hrvatski

Zašto volimo antiheroje: povezanost moralnosti, identifikacije s glavnim likom i uživanja u filmu

Proučavanje zabavnog medijskog sadržaja i njegovog utjecaja na publiku jedan su od najvećih izazova s kojima se susreću medijski psiholozi 21. stoljeća. Teorija afektivne dispozicije objašnjava utjecaj koji filmski likovi mogu ostvariti na publiku, a temelji se na postavci da naše afektivne dispozicije ovise o našoj procjeni moralnosti promatranog lika. U zadnjem desetljeću sve je veća pojava antiheroja u filmovima - likova s upitnom i kompleksnom moralnošću koji posjeduju obilježja i heroja i zlikovaca. Kako bi postigli uživanje u antiherojskim pripovijestima, pojedinci često pribjegavaju procesu moralnog odstupanja koji se javlja kada osoba favorizira antiheroja čije je ponašanje moralno upitno. Riječ je o setu kognitivnih strategija koje se koriste kako bi se opravdala nemoralna ponašanja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost percipirane moralnosti antiheroja, moralnog odstupanja, identifikacije s antiherojem s općenitim sviđanjem antiheroja i s uživanjem u filmu na temelju triju filmova: Kum, Leon Profesionalac i Taksist. U istraživanju je sudjelovalo 262 sudionika poglavito iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine, a rezultati su pokazali da je identifikacija s antiherojem najsnažniji prediktor sviđanja antiheroja i uživanja u sva tri uvjeta, uz koju se i percipirana moralnost pokazala kao statistički značajan pozitivan prediktor sviđanja antiheroja Michaela Corleonea. Nalazi također ukazuju kako se moralno odstupanje pokazalo kao statistički značajan pozitivan prediktor sviđanja antiheroja Taksista, ali i statistički značajan negativan prediktor uživanja u njegovu filmu – Taksist. Ovo istraživanje je prvo istraživanje koje se bavilo tematikom filmskih antiheroja i moralnosti na području Hrvatske i susjednih zemalja.

Moralnost, identifikacija, antiheroji, uživanje u filmu

nije evidentirano

engleski

Why Do We Love Anti-heroes: Association Between Morality, Identification With the Leading Character and Enjoyment in the Movie

nije evidentirano

morality, identification, antiheroes, film enjoyment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

16.11.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatsko katoličko sveučilište

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice