Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava usmjerena na studente: planiranje, poučavanje i vrednovanje na pravnim studijima - priručnik za nastavnike (CROSBI ID 749153)

Autorska knjiga | priručnik

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Kovač, Vesna ; Zubović, Antonija Nastava usmjerena na studente: planiranje, poučavanje i vrednovanje na pravnim studijima - priručnik za nastavnike. Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021

Podaci o odgovornosti

Kovač, Vesna ; Zubović, Antonija

hrvatski

Nastava usmjerena na studente: planiranje, poučavanje i vrednovanje na pravnim studijima - priručnik za nastavnike

Ovaj priručnik je nastao kao popratni materijal uz ciklus radionica koji se u sklopu projekta „Providentia Studiorum Iuris - Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj“ održao na Pravnom fakultetu u Rijeci tijekom veljače i lipnja 2020. godine. Namijenjen je svim nastavnicima koji sudjeluju u izvođenju nastave na preddiplomskim i diplomskim studijima prava, kao i na drugim oblicima studijskih programa. Priručnik se sastoji od pet tekstova koji prate ključne teme koje su se obrađivale tijekom radionica. Autorice obrađuju tri ključne faze nastavnog procesa: planiranje, poučavanje i vrednovanje ishoda učenja. Fokus je na naglašavanju i poticanju aktivnog pristupa učenju studenata, primjeni aktivnih i suradničkih metoda poučavanja te promišljanju adekvatnih metoda vrednovanja znanja studenata. Svaki tekst koncipiran je tako da u okviru od desetak stranica sumira ključne znanstvene i praktične spoznaje o svakoj odabranoj temi. Osim odabranih tema pretočenih u kraće stručne tekstove, svaki tekst sadrži i nekoliko drugih metodičkih elemenata kojima se potiče nastavnike na (inter)aktivan pristup sadržaju i nude mogućnosti lakše primjene preporuka u nastavnoj praksi. Tako se u tekstovima mogu pronaći ishodi učenja uz svaku pojedinu temu, konkretni primjeri i smjernice za primjenu u praksi, kratki zadaci za nastavnike koji potiču na refleksiju i usmjeravaju na pojedine korake za primjenu stručnih preporuka u praksi te detaljni didaktičko-metodički scenariji koji neposredno ilustriraju primjenu na konkretnom predmetu na pravnim studijima. Ponuđeni scenariji mogu nastavnicima poslužiti kao primjeri dobre prakse i poticaji za aktivnu primjenu, budući da sadrže konkretne aktivnosti nastavnika i studenata, uključujući i manje transkripte nekih materijala i rezultata nastavnog rada. Planiranje nastave na pravnim studijima prema pristupu temeljenom na ishodima učenja prvi je tekst koji ukratko opisuje svrhu i način formuliranja ishoda učenja iz kognitivne, afektivne i psihomotoričke domene. Posebna pozornost stavlja se na primjenu poznate Bloomove taksonomije nastavnih ishoda. Potiče se provedba procesa mapiranja ishoda učenja na pojedinim predmetima s ishodima definiranima na razini cijelog studijskog programa. Pojašnjava se proces konstruktivnog poravnanja ishoda učenja, metoda poučavanja i metoda vrednovanja što ujedno predstavlja osnovni zaokruženi ciklus sadržaja ovog priručnika. Sljedeća tri teksta posvećena su trima metodama odnosno strategijama poučavanja koje se široko primjenjuju na pravnim studijima. Diskusija kao nastavna metoda na pravnim studijima jedna je od odabranih metoda, a u tekstu se mogu pronaći osnovna obilježja diskusije, upute za njezinu pripremu i primjenu u nastavi, sugestije za nastavnike koji će se naći u ulozi voditelja diskusije te smjernice za suočavanje s nekim izazovnim situacijama koje se mogu dogoditi tijekom primjene diskusije u nastavi. Tekst završava detaljno izrađenim didaktičko-metodičkim scenarijem u kojem se mogu pratiti svi aspekti i koraci primjene diskusije u nastavi prava. Učenje rješavanjem problema u nastavi prava donosi temeljne informacije koje prikazuju organizaciju i primjenu svih koraka ove složene strategije poučavanja, od odabira primjerenih problema koji mogu biti podloga za novo učenje do prezentacije rješenja. Poseban naglasak stavljen je na određivanje specifičnih uloga nastavnika i studenata te na rješavanje specifičnih izazova s kojima se suočavaju nastavnici prilikom primjene ove strategije poučavanja. Nastavnicima će biti korisno pročitati didaktičko-metodički scenarij u kojem su prezentirani svi koraci provedbe PBL-a na primjeru rješavanja problema u postupku preuzimanja dioničkog društva i postponudbenog perioda. Izrada materijala za samostalno učenje tema je koja može imati direktnu primjenu u nastavi u online okruženju. Opisuju se karakteristike materijala za samostalno učenje, etape njegove izrade, nude se smjernice za svaki ključni korak kojim materijali za samostalno učenje preuzimaju ulogu prezentacije novog sadržaja, poticanja zadataka za samoprocjenu znanja do oblikovanja povratne informacije o uspješnosti riješenih zadataka. Ponuđeni didaktičko-metodički scenarij nudi zanimljive ideje kako se u online okruženju mogu realizirati zadaci vezani uz donošenje presude iz područja obrta. Vrednovanje ishoda učenja na pravnim studijima posljednji je tekst kojim se zaokružuje fokus na konstruktivno poravnanje s ishodima učenja i metodama poučavanja. Raspravlja se o različitim tipovima vrednovanja u visokom obrazovanju, njihovoj svrsi te različitim metodama vrednovanja. Poseban naglasak stavljen je na preporuke za provedbu vrednovanja znanja putem zadataka esejskog tipa, gdje se prati proces od oblikovanja zadataka kojima se provjeravaju točno određeni ishodi učenja, određivanja kriterija i njihovog udjela u konačnoj ocjeni do samog postupka bodovanja i ocjenjivanja. Preporuke su popraćene primjerima koji se odnose na provjeru ishoda stečenih u nastavi pravnih predmeta. Valja naglasiti da se provedba radionica dogodila uslijed proglašavanja pandemije izazvane bolešću COVID-19 i prelaska na nastavu u online okruženje, pa se neminovno i dio sadržaja radionica i ovog priručnika dijelom dotiče specifičnosti poučavanja u takvim okolnostima.

nastava usmjerena na studente ; unaprjeđenje kvalitete studiranja ; pravni studiji ; metode poučavanja ; ishodi učenja ; vrednovanje ishoda učenja ; diskusija ; učenje rješavanjem problema ; izrada materijala za samostalno učenje ; metode vrednovanja ; Providentia Studiorum Iuris

nije evidentirano

engleski

Student-centred learning: planning, teaching and assessment in legal studies - a handbook for teachers

nije evidentirano

student-centred learning ; improving the quality of studying ; legal studies ; teaching methods ; learning outcomes ; evaluation of learning outcomes ; discussion ; Problem Based Learning (PBL) ; Self Learning Material (SLM) ; evaluation methods ; Providentia Studiorum Iuris

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci

2021.

978-953-8034-31-2

83

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Pravo