Religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja: doprinos katoličkog vjeronauka interkulturalnom obrazovanju (CROSBI ID 316613)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Razum, Ružica ; Jurišić, Marija ; Šegina, Tomislav
hrvatski
Religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja: doprinos katoličkog vjeronauka interkulturalnom obrazovanju
U prvome dijelu ovoga teksta razmatra se pitanje interkulturalnog obrazovanja usmjerenoga stjecanju znanja, stavova i vještina potrebnih za miran suživot. Promišljanje o interkulturalnome obrazovanju na poseban način zahtijeva ispravno razumijevanje identiteta i razlika u odgojnome i interkulturalnome području. Bitna sastavnica interkulturalnog obrazovanja je religijska dimenzija. U drugom se stoga dijelu promišlja o ulozi religijske dimenzije interkulturalnog obrazovanja na temelju relevantnih i recentnih europskih dokumenata te na temelju europskih istraživanja u području religijskog obrazovanja. U trećemu se dijelu kritički predstavljaju glavni modeli, odnosno dominantni načini promicanja religijskoga obrazovanja u Europi. Fokus je posebno usmjeren na religijsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, a koje se ostvaruje putem različitih inačica konfesionalnoga vjeronauka, ali i putem drugih predmeta, međupredmetnih tema i izvannastavnih aktivnosti. U posljednjem, četvrtom, dijelu predstavljaju se rezultati kritičke analize interkulturalne i međureligijske dimenzije konfesionalnoga vjeronauka u Kurikulumu Katoličkoga vjeronauka za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj.
religijska dimenzija, interkulturalno obrazovanje, katolički vjeronauk
nije evidentirano
engleski
Religious Dimension of Intercultural Education: Contribution of Catholic Religious Education to Intercultural Education
nije evidentirano
religious dimension, intercultural education, catholic religious education
nije evidentirano