Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju (CROSBI ID 454696)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Plažanin, Martina
Kocijan, Kristina
hrvatski
Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju
Korištenje slika kao sredstva komunikacije je nekoliko tisuće godina starije od korištenja teksta. Povijest vizualne komunikacije seže sve do prije 30 000 godina i pećinskih slika, no vještina opisa tih slika je stara samo 2500 godina, a termin tek 40-ak godina. Vizualna pismenost je skup sposobnosti koje pojedincu omogućuju učinkovito pronalaženje, tumačenje, vrednovanje, korištenje i stvaranje slika i vizualnih medija. Iz termina vizualna pismenost proizlazi i pismenost vizualizacije podataka koja se definira kao sposobnost i vještinu čitanja i tumačenja vizualno predstavljenih podataka i izvlačenja informacija iz vizualizacija podataka. Za dobru vizualnu pismenosti i pismenost vizualizacije podatka potreba je dobra vizualizaciju podataka koja se definira kao predstavljanje podataka korištenjem uobičajenih grafika, kao što su dijagrami, infografike, pa čak i animacije. Kao glavna klasifikacija metoda za vizualizaciju podataka objašnjena je Kirkova klasifikacija koja se dijeli na: uspoređivanje kategoričkih vrijednosti (kako bi se olakšale usporedbe između relativnih i apsolutnih veličina kategoričkih vrijednosti) , procjenu hijerarhija i odnosa dijela cjeline (omogućava raščlambu kategorijskih vrijednosti u njihovom odnosu prema populaciji vrijednosti ili kao sastavnih elemenata hijerarhijskih struktura), prikaz promjena tijekom vremena (za iskorištavanje vremenskih podataka i prikaz promjenjivih trendova i obrazaca vrijednosti tijekom neprekidnog vremenskog okvira), mapiranje geoprostornih podataka (za iscrtavanje i predstavljanje skupova podataka s geoprostornim svojstvima putem mnogih različitih okvira za mapiranje) i izrada dijagrama i grafikona odnosa (za procjenu asocijacija, distribucija i obrazaca koji postoje između viševarijantnih skupova podataka. Ova zbirka rješenja odražava neka od najsloženijih vizualnih rješenja i obično se fokusira na olakšavanje istraživačke analize).
vizualna pismenost ; vizualizacija ; podatci ; visokoškolsko obrazovanje ; podatkovna pismenost ; pismenost
nije evidentirano
engleski
Visual literacy and visualization techniques in higher education
nije evidentirano
visual literacy ; visualization ; data ; higher education ; data literacy ; literacy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
84
30.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb