Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“ (CROSBI ID 727319)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Velki, Tena
hrvatski
Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“
Višegodišnjim praćenjem odgojno-obrazovne stvarnosti primijećeno je kako stručni suradnici, odgojitelji, učitelji i nastavnici kroz postojeći sustav obrazovanja nisu dostatno pripremljeni za rad s djecom s posebnim potrebama te i u istraživanjima navode upravo vlastite kompetencije kao najveću barijeru inkluzije. UNESCO-ov projekt Education for All (EFA), u kojemu se prati napredak pojedinih zemalja u promicanju ideja inkulzivnog odgoja i obrazovanja, pokazuje kako u Hrvatskoj tek svako treće dijete s teškoćama u razvoju ima pristup redovitom odgoju i obrazovanju dok primjerice Bugarska, Slovenija, Mađarska i Rumunjska imaju oko 80% djece s teškoćama u razvoju uključeno u redoviti sustav odgoja i obrazovanja. Prema ukupnom napretku u podizanju kvalitete odgoja i obrazovanja, Hrvatska je smještena na 31. mjestu, daleko iza Norveške, Švedske, Ujedinjenog Kraljevstva, Finske, Italije, Islanda, Švicarske, Francuske, Nizozemske i drugih. Prema Nacionalnoj strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2017. do 2020. godine, prioritetno područje odgoja i obrazovanja imalo je za strateški cilj pokretanje programa edukacije učitelja i nastavnike upravo u području inkluzivnog odgoja i obrazovanja, a prema Nacionalnom planu izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2021. do 2027. godine prioritetno područje je Inkluzivni odgoj i obrazovanje te zapošljavanje osoba s invaliditetom, u sklopu kojeg je posebni cilj osigurati inkluzivni odgoj i obrazovanje za djecu s teškoćama u razvoju i studente s invaliditetom. Kako bi odgovorio na trenutne potrebe po pitanju inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku 2022./2023. akademske godine pokreće novi studijski program. Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja prvi je program u Republici Hrvatskoj namijenjen upravo radu s djecom s posebnim potrebama (daroviti i s teškoćama u razvoju) unutar odgojno-obrazovnih institucija, a namijenjen je stručnim suradnicima (psiholozima, pedagozima, edukacijskim rehabilitatorima), odgojno-obrazovnim djelatnicima (odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima) i svima koji rade s djecom i mladima s posebnim potrebama kao što su socijalni radnici, logopedi i socijalni pedagozi. Glavni je cilj studija upoznavanje polaznika sa suvremenim teorijskim i praktičnim dostignućima u području rehabilitacije, psihologije, posebne pedagogije i srodnim područjima, te njihovo osposobljavanje da stečena znanja i vještine iz tih područja uspješno primijene u praksi. Program polaznicima omogućuje stjecanje kompetencija na području razumijevanja i primijene različitih modela savjetodavnog i rehabilitacijskog rada s osobama s invaliditetom i/ili djecom s teškoćama u razvoju, kao i usvajanje potrebnih savjetodavnih i psiho- rehabilitacijskih vještina, načina procjena i praćenja razvoja djece i mladih te profesionalne etike u sklopu različitih programa inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Na predstavljanju će se više govoriti o samoj strukturi studijskog programa, uvjetima upisa, kompetencijama koje se stječu njegovim završetkom te svim ostalim potrebnim informacijama za buduće polaznike.
poslijediplomski studij, inkluzivni odgoj i obrazovanje, stručni studij
nije evidentirano
engleski
Presentation of the new study program "Postgraduate specialist study of inclusive education"
nije evidentirano
postgraduate study ; inclusive education ; professional study
nije evidentirano
Podaci o prilogu
244-244.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-49429-3-2
Podaci o skupu
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
predavanje
01.01.2022-01.01.2022
Tuheljske Toplice, Hrvatska