Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provedba i evaluacija programa psihosocijalne podrške djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I (CROSBI ID 727265)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marinić Dora ; Miholić, Damir Provedba i evaluacija programa psihosocijalne podrške djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I // Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije. 2021. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Marinić Dora ; Miholić, Damir

hrvatski

Provedba i evaluacija programa psihosocijalne podrške djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I

Šećerna bolest tip I najviše je znana po nazivu juvenilni dijabetes, no danas je poznato da od tipa I mogu oboljeti osobe bilo koje životne dobi, a klasifikacija ovaj tip šećerne bolesti definira se nedostatkom inzulina. Promatrajući dijete oboljelo od šećerne bolesti u njegovim fizičkim, ali i socijalnim i psihološkim potrebama govorimo o biopsihosocijalnom modelu usmjerenom na oboljenje, čije prednosti su nam dobro poznate. Kritično razdoblje za djecu oboljelu od šećerne bolesti upravo je rana školska dob, kada se djeca na neki način odvajaju od roditelja, te započinje njihova samostalna briga o šećernoj bolesti i kontroli iste. Ciljevi ovog istraživačkog rada odnose se na provedbu i evaluaciju programa kreativnih terapija i njegovog doprinosa u psihosocijalnoj podršci djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I. Također, jedan od ciljeva je, provedbom kreativnih radionica u osnovnim školama, poboljšati svjesnost vršnjaka i učitelja o šećernoj bolesti, te na taj način omogućiti oboljeloj djeci zdrav socijalni razvoj. Metodom polustrukturiranog intervjua evaluirane su radionice provođene s djecom oboljelom od šećerne bolesti tip I, te korisnost provedene edukacije u koju su bili uključeni zdravi vršnjaci oboljele djece, a od strane učiteljica razredne nastave čime je uvažena perspektiva oboljele djece i učiteljica razredne nastave. Kvalitativnom analizom podataka (tematskom realističkom metodom) dobivene su sljedeće smjernice: Osnivanje centra za psihosocijalnu podršku na lokalnoj razini, veće uključivanje edukacijskih rehabilitatora u sustavu zdravstva i socijalne skrbi, sustavna edukacija zaposlenika i učenika osnovnih škola o kroničnim bolestima, organiziranje edukativno-kreativnih radionica o šećernoj bolesti te otvaranje prostora za korištenje art/ekspresivnih i kreativnih tehnika u sustavu odgoja i obrazovanja kroz unaprjeđenje kurikuluma.

šećerna bolest tip I ; psihosocijalna podrška ; kreativne terapije

nije evidentirano

engleski

Implementation and evaluation of the psychosocial support program for children with type I diabetes

nije evidentirano

type I diabetes ; psychosocial support ; art therapy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije

Podaci o skupu

13. kongres edukacijskih rehabilitatora

poster

01.01.2021-01.01.2021

Primošten, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano