Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Problematično i zdravo intenzivno igranje videoigara: kvalitativno istraživanje na adolescentima (CROSBI ID 727203)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Razum, Josip ; Huić, Aleksandra ; Glavak Tkalić, Renata Problematično i zdravo intenzivno igranje videoigara: kvalitativno istraživanje na adolescentima // 23. Dani psihologije u Zadru / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar, 2022. str. 20-20

Podaci o odgovornosti

Razum, Josip ; Huić, Aleksandra ; Glavak Tkalić, Renata

hrvatski

Problematično i zdravo intenzivno igranje videoigara: kvalitativno istraživanje na adolescentima

Dosadašnja istraživanja pokazuju da je među igračima videoigara znatno veći broj onih koji ne doživljavaju štetne posljedice ako provedu puno vremena igrajući videoigre. Ipak, neki igrači doživljavaju neke negativne posljedice intenzivnog igranja. Cilj ovog istraživanja bio je proučiti iskustva adolescentskih igrača koji videoigre igraju intenzivno, odnosno istražiti kako oni uklapaju videoigre u svoj život i što ih motivira. Istraživanje je provedeno metodom polustrukturiranih intervjua u siječnju 2021. i u njemu je sudjelovalo 37 učenika srednjih škola (35 mladića i 2 djevojke) u dobi od 15 do 18 godina. Sudionici su bili intenzivni igrači videoigara te su u prosjeku igrali 23.8 sati tjedno. Podaci su analizirani metodom tematske analize. Rezultati ukazuju na to da većina intervjuiranih adolescenata uspijeva integrirati videoigre u svoj život, pri čemu su prioriteti školske obaveze i spavanje. Ističu se i pozitivni učinci poput učenja engleskog jezika i poticanja karijernih i drugih interesa. Veoma važan čimbenik je druženje s drugim igračima, koje se posebno isticalo u doba COVID-19 te dodatno može biti korisno za igrače koji imaju slabije socijalne vještine. Nekoliko igrača opisalo je svoja iskustva problematičnog igranja videoigara. Navode kombinaciju uzroka, poput manjka kontrole nad igranjem videoigara u mlađoj dobi, manjka socijalnih vještina, snažne i neprilagođene kompetitivnosti te situacijskih faktora kao što su to teške životne situacije (npr. razvod roditelja, preseljenje u drugu državu i veći grad). Ipak, igrači navode kako su sami i uz pomoć roditelja i braće i sestara uspjeli prepoznati da imaju problem s igranjem videoigara te su uspjeli smanjiti broj sati igranja ili jednostavno bolje integrirati videoigre u svoj život. Rezultati ukazuju na to da problematično igranje videoigara može biti prolazno i kako neki adolescenti mogu sami promijeniti i prilagoditi vlastito ponašanje. Ipak, važno je prepoznati problem na vrijeme. Također se pokazalo da prilagođeniji adolescenti osim videoigara imaju i druge aktivnosti u slobodno vrijeme koje su sami odabrali, a u kojima zadovoljavaju osnovne psihološke potrebe, što je bitan sastojak smislenog i ispunjenog života (Ryan i Deci, 2017).

problematično igranje videoigara, intenzivno igranje videoigara, zdravo igranje videoigara, kvalitativno istraživanje, adolescenti

nije evidentirano

engleski

Problematic and healthy video gaming: qualitative study on adolescents

nije evidentirano

problematic video gaming, healthy video gaming, intensive video gaming, qualitative, adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

20-20.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani psihologije u Zadru

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar:

1111-1111

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija