Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola (CROSBI ID 727202)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krpanec, Eta ; Huić, Aleksandra
hrvatski
Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola
Istraživanja u svijetu i u Hrvatskoj ukazuju na sve nižu političku participaciju mladih. Istovremeno medijski naslovi, ali i rezultati ispitivanja ukazuju na nezadovoljstvo mladih svojim položajem i političkom situacijom. Zbog toga je važno naći aktivnosti koje bi mlade mogle potaknuti na aktivni angažman u politici. Pokazuje se da su u poticanju participacije efikasni obrazovni programi usmjereni na smislenost i transfer znanja o politici te koji omogućavaju raspravu o kontroverznim temama. Jedan od programa koji odgovara ovom opisu je debata, za koju neka istraživanja već sugeriraju da bi mogla pridonositi participaciji. Debatiranje je sudjelovanje u strukturiranim raspravama koje se u Hrvatskoj odvija kroz program debatnih klubova. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti vezu između bavljenja debatom, političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata s političkom participacijom. U online upitniku su sudjelovali učenici koji su članovi srednjoškolskih debatnih klubova s područja Hrvatske (N = 175). Utvrđeno je da postoji pozitivna povezanost između duljine bavljenja debatom u srednjoj školi i namjere političke participacije, pri čemu su političko znanje i identifikacija s debatantima potpuni medijatori tog odnosa. Dulje sudjelovanje u debati povezano je s većim znanjem o političkim pojmovima te aktualnostima u domaćoj i stranoj politici. Također je povezano s identifikacijom s debatantima, to jest s politički aktivnom skupinom koja visoko vrednuje angažman u zajednici. Znanje i identifikacija su zatim povezani s višom namjerom političke participacije, to jest u cijelosti objašnjavaju povezanost duljine bavljenja debatom i namjere političke participacije. U praktičnom smislu, ovi nalazi ukazuju da bi mlade, posebno one koji su pripadnici grupa koje tradicionalno manje sudjeluju u političkim procesima, u većoj mjeri trebalo uključivati u debatu i srodne aktivnosti koje potiču usvajanje političkog znanja i socijalizaciju s politički aktivnom grupom.
politička participacija, političko znanje, debata, identifikacija s grupom, srednjoškolci
nije evidentirano
engleski
Debating and political participation: mediating effect of political knowledge and identification with debaters in high school students
nije evidentirano
political participation, political knowledge, debate, group identification, highschool students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-39.
2021.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina
Zagreb:
1849-6946
Podaci o skupu
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
predavanje
30.09.2021-02.10.2021
Zagreb, Hrvatska