Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece (CROSBI ID 727200)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Huić, Aleksandra Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.). Zagreb, 2021. str. 37-37

Podaci o odgovornosti

Huić, Aleksandra

hrvatski

Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece

Suvremeni pristup poučavanju usmjeren na učenika pretpostavlja stavljanje učenika u središte obrazovnog procesa i uključivanje učenika u obrazovni proces u što većoj mjeri. Ovaj pristup počiva na sličnim principima kao i dječja prava na participaciju, odnosno sudjelovanje u odlukama koje ih se tiču, kao i na principima davanja autonomije učenicima vs. kontrole učenika prilikom upravljanja razredom. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti odnos između ovih konstrukata, kao i to ovise li stavovi nastavnika prema participativnim pravima djece i njihovo poučavanje i upravljanje razredom o slici djeteta. Očekivali smo da će nastavnici koji djecu smatraju kompetentnijima i sposobnijima za samostalno donošenje odluka u većoj mjeri podržavati participativna prava djece u školi, u većoj mjeri u poučavanju koristiti stil poučavanja usmjeren na učenike te koristiti manje kontrole pri upravljanju razredom. U online istraživanju sudjelovalo je N = 519 učitelja razredne nastave osnovnih škola (n = 113), predmetne nastave osnovnih škola (n = 220) te srednjoškolskih nastavnika (n = 186) koji su ispunili upitnike istraživanih konstrukata. Rezultati su pokazali kako nastavnička slika djeteta ne ovisi o dobi djeteta, a učitelji razredne nastave imaju pozitivniju sliku djeteta od ostalih nastavnika. Pozitivnija slika djeteta značajan je prediktor podržavanja participativnih prava djece, nastavničkog poučavanja usmjerenog na učenika, kao i korištenja manje kontrole pri upravljanju nastavom i učenicima. Stavovi prema participativnim pravima potpuni su medijator odnosa između slike djeteta i pristupa poučavanju usmjerenom na učenike, te djelomični medijator odnosa između slike djeteta i obje dimenzije kontrole pri upravljanju razredom. Rezultati imaju važne praktične implikacije za odgojno-obrazovnu praksu, posebno u svjetlu trenutne obrazovne reforme koja naglašava važnost poučavanja usmjerenog na učenike.

poučavanje usmjereno na učenika, upravljanje razredom, participativna prava, slika djeteta, nastavnici

nije evidentirano

engleski

Student centered teaching and classroom management - relationships with image of the child and support for children's participation rights

nije evidentirano

student centered teaching, classroom management, image of the child, participation rights, teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-37.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina

Zagreb:

1849-6946

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

predavanje

30.09.2021-02.10.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija