Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa (CROSBI ID 727161)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija ; Dobravac, Gordana
hrvatski
Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa
Udžbeničkim se tekstom prenose znanstvene činjenice na pedagoški primjeren način stoga ga Hyland (2000) smatra spojem znanstvenoga i pedagoškoga diskursa. Za pojedine su jezike, posebice za engleski, udžbenički tekst, odnosno akademski diskurs (v. Hyland 1999, 2005), sustavno istraživao, pa su opisana i poznata jezična obilježja kojima se ostvaruje znanstvena sastavnica udžbeničkoga teksta (v. Bhaita 2014, Bondi 1999, Myers 1992, Schleppegrell, 2018). Pedagoška se sastavnica uglavnom istraživala u širem lingvističkom kontekstu, poglavito semiotičkome (v. Rose 2018, Kurovskaya 2016, Rose i Martin 2012), nešto rjeđe u uže lingvističkom (v. Christie 1995, Dimopoulos, Koulaidis i Sklaveniti, 2005). Istraživanja udžbeničkoga teksta na hrvatskome jeziku još su uvijek nedostatna (v. Cvikić 2003, Kovačević i Kuvač Kraljević 2004, Aladrović Slovaček et al 2019). Cilj je ovoga rada na temelju pilot analize manjeg korpusa tekstova osnovnoškolskih udžbenika odrediti jezična obilježja specifična za svaki od dvaju registara: pedagoški i znanstveni. Dobiveni rezultati poslužit će za uspostavljanje metodologije jezikoslovnih istraživanja akademskoga diskursa na hrvatskome.
analiza udžbeničkoga teksta, akademski stil, pedagoški stil
nije evidentirano
engleski
Textbook as an intersection of scientific and pedagogical discourse
nije evidentirano
texbook discours analisys, academic discourse, pedagogic discourse
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22-22.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
13. Riječki filološki dani - knjiga sažetaka
Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-361-074-0
Podaci o skupu
Riječki filološki dani 13
predavanje
10.11.2022-12.11.2022
Rijeka, Hrvatska