Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa (CROSBI ID 727161)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Cvikić, Lidija ; Dobravac, Gordana Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa // 13. Riječki filološki dani - knjiga sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 22-22

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija ; Dobravac, Gordana

hrvatski

Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa

Udžbeničkim se tekstom prenose znanstvene činjenice na pedagoški primjeren način stoga ga Hyland (2000) smatra spojem znanstvenoga i pedagoškoga diskursa. Za pojedine su jezike, posebice za engleski, udžbenički tekst, odnosno akademski diskurs (v. Hyland 1999, 2005), sustavno istraživao, pa su opisana i poznata jezična obilježja kojima se ostvaruje znanstvena sastavnica udžbeničkoga teksta (v. Bhaita 2014, Bondi 1999, Myers 1992, Schleppegrell, 2018). Pedagoška se sastavnica uglavnom istraživala u širem lingvističkom kontekstu, poglavito semiotičkome (v. Rose 2018, Kurovskaya 2016, Rose i Martin 2012), nešto rjeđe u uže lingvističkom (v. Christie 1995, Dimopoulos, Koulaidis i Sklaveniti, 2005). Istraživanja udžbeničkoga teksta na hrvatskome jeziku još su uvijek nedostatna (v. Cvikić 2003, Kovačević i Kuvač Kraljević 2004, Aladrović Slovaček et al 2019). Cilj je ovoga rada na temelju pilot analize manjeg korpusa tekstova osnovnoškolskih udžbenika odrediti jezična obilježja specifična za svaki od dvaju registara: pedagoški i znanstveni. Dobiveni rezultati poslužit će za uspostavljanje metodologije jezikoslovnih istraživanja akademskoga diskursa na hrvatskome.

analiza udžbeničkoga teksta, akademski stil, pedagoški stil

nije evidentirano

engleski

Textbook as an intersection of scientific and pedagogical discourse

nije evidentirano

texbook discours analisys, academic discourse, pedagogic discourse

nije evidentirano

Podaci o prilogu

22-22.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

13. Riječki filološki dani - knjiga sažetaka

Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-361-074-0

Podaci o skupu

Riječki filološki dani 13

predavanje

10.11.2022-12.11.2022

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija