HOLIZAM ILI CENZURIZAM? KOMPARATIVNA ANALIZA KURIKULA ČETVRTOG MODULA ZDRAVSTVENOG ODGOJA (CROSBI ID 316377)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomac, Lucija
hrvatski
HOLIZAM ILI CENZURIZAM? KOMPARATIVNA ANALIZA KURIKULA ČETVRTOG MODULA ZDRAVSTVENOG ODGOJA
Rad se bavi komparativnom analizom kurikula četvrtog modula Zdravstvenog odgoja pod nazivom Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje, koji je na snazi bio u školskoj godini 2012./2013. i kurikula međupredmetne teme Zdravlje, koji je na snagu stupio 2019. godine. Rad problematizira razliku u koncepcijama kurikula, koja uključuje modularnu konceptualizaciju Zdravstvenog odgoja i međupredmetnu obradu teme Zdravlje. Sadržajna analiza kurikula pokazala je da se oba kurikula mogu kategorizirati u Tip 3 programa seksualne edukacije iako kurikul Spolne/rodne ravnopravnosti i odgovornog spolnog ponašanja predstavlja bolji primjer Tipa 3. Također, sadržajna analiza argumentirala je ubrajanje kurikula međupredmetne teme Zdravlje u generaciju proširenih programa, dok je kurikul Spolne/ rodne ravnopravnosti i odgovornog spolnog ponašanja pripao generaciji teorijski utemeljenih programa. Analiza je pokazala evidentan nedostatak rodnih tema u međupredmetnoj temi Zdravlje, koje čine jednu od temeljnih karakteristika cjelovite seksualne edukacije, kao i dominantnu usmjerenost na tjelesne aspekte seksualnosti. U slučaju Spolne/rodne ravnopravnosti i odgovornog spolnog ponašanja tematika ovog tipa je zastupljenija i čini ga boljim primjerom kurikula koji teži istinskoj cjelovitoj seksualnoj edukaciji
cjelovita seksualna edukacija ; četvrti modul ; međupredmetna tema Zdravlje ; Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje ; Zdravstveni odgoj
nije evidentirano
engleski
HOLIZAM ILI CENZURIZAM? KOMPARATIVNA ANALIZA KURIKULA ČETVRTOG MODULA ZDRAVSTVENOG ODGOJA
nije evidentirano
cjelovita seksualna edukacija ; četvrti modul ; međupredmetna tema Zdravlje ; Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje ; Zdravstveni odgoj
nije evidentirano