Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba okruženja za izradu videoigara (CROSBI ID 454535)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Žužić, Alesandro Usporedba okruženja za izradu videoigara / Tomasović, Željka (mentor); Pula, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, . 2022

Podaci o odgovornosti

Žužić, Alesandro

Tomasović, Željka

hrvatski

Usporedba okruženja za izradu videoigara

Trenutno postoji velika količina okruženja za izradu videoigara, čak preko šezdeset i tri (63) [1]. Većina tih okruženja su programski proizvodi otvorenog koda (engl. open-source software) koje održavaju razne zajednice programera. Okruženja za izradu video igara su ujedno i programski alati koji omogućavaju jednostavniju i bržu izradu videoigara. Međutim, vrlo je teško odlučiti se za specifično okruženje za izradu videoigara, zato što nisu sva okruženja ista. Koriste različite programske jezike, funkcionalnosti i te imaju različite mogućnosti. Neka okruženja su jednostavnija i mogu se brže naučiti, dok su druga kompleksnija i zahtijevaju više truda i vremena. Takve nedoumice otežavaju korisniku, a posebice početniku, odabir okruženja za izradu videoigara. Stoga, u ovom radu se nastoje riješiti nedoumice usporedbom triju popularnih okruženja za izradu videoigara – Unity, Godot i Unreal Engine. Ovim radom će se nastojati opisati osnovne komponente svakog od okruženja te navesti međusobne sličnosti i razlike. Da bi se postigla uspješna evaluacija, za potrebe ovog rada izradit će se tri jednostavne videoigre, tako da će se svaka napraviti u jednom od okruženja, pritom nastojeći da budu što sličnije. Videoigra će biti jednostavna pucačina iz prvog lica (engl. first-person shooter). Imat će jednostavne mehanike kretanja i pucanja. Objekti u koje igrač puca su: bačve, kutije, ograde, ljestve, daske i sl. Svi ti objekti će se moći razbiti i svaki će imati definirani broj života. Kroz igru, periodično se stvaraju zombiji u unaprijed određenim intervalima. Svrha zombija je da napadaju igrača, a igračev cilj je da ih izbjegava i eliminira. Eliminiranjem zombija, igrač dobiva bodove koji se pri završetku igre (kada igrač umre) zbroje i prikažu. Eliminiranjem zombija se povećava težina igre na načina da se sve više zombija stvara. Ovim demo projektom će se nastojati evaluirati sljedeći dijelovi: programiranje, sučelje programa, funkcionalnosti (materijali, teren, sustav čestica, animacije, i korisničko sučelje) te iscrtavanje slike (engl. rendering).

video igre, razvojni alati, usporedba

nije evidentirano

engleski

Comparison of videogame development environments

nije evidentirano

videogame, development tools, comparison

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

12.10.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Pula

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti