E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika (CROSBI ID 726990)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sedak, Kristijan ; Majer, Marjeta ; Vukušić Rukavina, Tea
hrvatski
E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika
Online reputacija postaje najvažniji izvor informacija o pojedinim osobama i prije prvog susreta. Liječnici se tu ne izdvajaju, ali zbog specifičnosti posla, zaštite ugleda profesije i čuvanja liječničke tajne pod posebnim su povećalom. U sklopu uspostavnog istraživačkog projekta HRZZ „Opasnosti i prednosti društvenih mreža: E- profesionalizam zdravstvenih djelatnika“ provedeno je kvalitativno istraživanje primjenom metode fokus grupa. Ukupno su s općom populacijom/pacijentima provedene četiri fokus grupe u razdoblju od 20. travnja do 2. svibnja 2022. Provedba je fokus grupa uključivala grupnu raspravu i konsenzualno grupiranje potencijalno neprihvatljivog profesionalnog ponašanja prikazanih fotografijama prema unaprijed utvrđenim kategorijama. Svi su ispitanici punoljetni građani RH, korisnici društvenih mreža (DM), većinom pasivni promatrači koji ne kreiraju sadržaj. DM koriste u poslovne svrhe – umrežavanje, pronalazak klijenata, informiranje o struci ili reklamiranje. Svi koriste DM pod svojim stvarnim imenima i svjesni su echo chamber efekta DM. O liječnicima se informiraju na internetskim stranicama, a vrlo rijetko na DM – samo ako postoji službeni profil ordinacije/institucije ili poslovni profil liječnika. Informacije koje ih zanimaju su: iskustva drugih pacijenata, usluge koje liječnik nudi, životopis i fotografija liječnika, njegova profesionalna dostignuća (napredak u karijeri, sudjelovanja na konferencijama, tečajevi, edukacije) te nova oprema u ordinacijama.. Sadržaj koji je dobrodošao, ali nema presudnu ulogu u donošenju odluke o odabiru liječnika su savjeti iz struke, znanstveni radovi, preporuke znanstvenih časopisa i materijala. Većina pacijenata smatra da na poslovnom profilu liječnika ne smije biti sadržaja privatnog karaktera. Manjem dijelu prihvatljive su i objave privatnog sadržaja, ali isključivo u poslovnom kontekstu. Fotografije ne/provokativnog sadržaja na DM ne utječu na dojam o profesionalnosti liječnika ili ordinacije ako nije riječ o sadržaju koji je povezan sa zloupotrebom droga, uvredljivog političkog, vjerskom ili rasnog karaktera ili objavama koje su uvredljive prema kolegama iz struke ili pacijentima. Liječnika vide kao intelektualca, odnosno nositelja kulture u društvu i smatraju kako liječnici ne bi trebali komentirati društveno političke događaje. Treba postojati jasna distinkcija privatnih i profesionalnih profila liječnika. Pacijenti imaju očite razlike u očekivanjima od prisutnosti liječnika na društvenim mrežama s obzirom na to radi li u liječnik u javnom ili privatnom sektoru.
E-profesionalizam ; online reputacija ; društvene mreže
nije evidentirano
engleski
E-professionalism of healthcare professionals - how patients monitor the online reputation of doctors
nije evidentirano
E-professionalism ; online reputation ; social networks
nije evidentirano
Podaci o prilogu
95-96.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini : Čovjek je čovjeku lijek
Braš, Marijana ; Đorđević, Veljko
Zagreb: Centar za palijativnu medicinu, medicinsku etiku i komunikacijske vještine Medicinskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu - CEPAMET
Podaci o skupu
Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini
predavanje
08.09.2022-10.09.2022
Zagreb, Hrvatska