Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse (CROSBI ID 726980)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Čepić, Renata ; Šporčić Škrobonja, Margareta Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu / Vican, D., Karamatić Brčić, M. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 95-110

Podaci o odgovornosti

Čepić, Renata ; Šporčić Škrobonja, Margareta

hrvatski

Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse

Recentna istraživanja o kreativnosti otkrivaju da su poticanje kreativnog mišljenja djece i implementacija inovativne odgojno-obrazovne prakse povezani s inicijalnim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem učitelja. Zahtijeva se usmjeravanje profesionalnog seta vještina odgajatelja prema pedagogiji i praksi koje efikasno potiču kreativno učenje i inovacije među djecom. Pritom je važno kako odgajatelj sagledava svoju osposobljenost te kako procjenjuje mogućnosti za svoje profesionalno djelovanje u smjeru kritičkog, neovisnog te odgovornog odlučivanja i djelovanja. Cilj je ovoga rada bio ispitati kako odgajatelji procjenjuju svoju osposobljenost na različitim područjima svojega profesionalnog djelovanja te ustanoviti najjače poticaje i najveće zapreke u njihovu profesionalnom razvoju. Primjenom prilagođenog upitnika o kompetencijama učitelja koji su konstruirali Erčulj i sur. (2008) te upitnika konstruiranoga za ispitivanje obrazovnih potreba, uvjeta i mogućnosti (Čepić, 2009) ispitano je 40 odgajatelja zaposlenih u jednom javnom dječjem vrtiću u gradu Zagrebu. Rezultati su pokazali da se najveće obrazovne potrebe odgajatelja pojavljuju u području informatičko-komunikacijske tehnologije i medijske pismenosti. Odgajatelji su kao najveće zapreke na državnoj i lokalnoj razini navodili lošu organiziranost formalnog obrazovanja te nemogućnost napredovanja ili obrazovanja izvan profesije, a od zapreka na organizacijskoj razini navodili su nedostatak vremena i financijsku ograničenost. Kao najpotrebnije poticaje obrazovanju/učenju na državnoj i lokalnoj razini odgajatelji najčešće navode mogućnost napredovanja u struci, bolje vrednovanje, a na organizacijskoj razini najčešće ističu financijsku potporu. Rezultati su interpretirani u kontekstu smjernica za ostvarivanje interakcije znanosti, istraživanja i prakse u svrhu inoviranja profesionalnog djelovanja odgajatelja.

(Inoviranje odgojno-obrazovne prakse, kompetencije, kontinuirani profesionalni razvoj, percepcija, odgajatelji)

nije evidentirano

engleski

Inovating the professional work of preschool teachers: from science to practice

nije evidentirano

(Innovating educational practice, competencies, continuing professional development, perception, preschool teachers )

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-110.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu

Vican, D., Karamatić Brčić, M.

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-349-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija