Komparativna analiza provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 316181)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nadarević, Nensi ; Tomac, Lucija
hrvatski
Komparativna analiza provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj
Ovaj se rad bavi komparativnom analizom provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj. U Zapadnoj se Europi uvođenje seksualnog odgoja u škole podudaralo s razvojem i primjenom suvremenih metoda kontracepcije te ozakonjivanjem pobačaja u većini zemalja. Kao pionir u promicanju institucionalnog seksualnog odgoja istaknula se Republika Švedska koja je 1955. godine uvela seksualni odgoj kao obvezni predmet u školske kurikulume. Institucionalizacija spolnog odgoja nastavila se u posljednjem desetljeću 20. stoljeća i prvom desetljeću 21. stoljeća. Spolni odgoj počinje uvoditi i Republika Irska, dok se na području Balkana (specifično Republike Hrvatske) spolni odgoj pokušavao uvesti od 2012. godine. S obzirom na društvenu i političku pozadinu svake analizirane zemlje, ciljevi i načini prenošenja znanja o spolnosti uvelike se razlikuju. Republika Švedska posjeduje sadržaje integrirane u obvezne predmete, a Republika Irska promiče poseban koncept u sklopu kojega učenici obrađuju teme povezane sa spolnošću. U Republici Hrvatskoj pokušao se realizirati koncept u kojem se dio tema obrađuje unutar obveznih predmeta, dok se većina tema obrađuje kao dodatan sadržaj.
seksualni odgoj, zdravstveni odgoj, seksualni odgoj u Europi, kurikulum seksualnog odgoja, hrvatski odgojno-obrazovni sustav
nije evidentirano
engleski
Comparative analysis of the implementation of sexual education in The Republic of Sweden, the Republic of Ireland and the Republic of Croatia
nije evidentirano
sexual education, health education, sexual education in Europe, curriculum of sexual education, Croatian educational system
nije evidentirano