IZRADA I TESTIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA DIZAJNA WEB TRGOVINE YELLOW COFFEE (CROSBI ID 454428)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šprljan, Iris
Pibernik, Jesenka
hrvatski
IZRADA I TESTIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA DIZAJNA WEB TRGOVINE YELLOW COFFEE
U ovom diplomskom radu prikazuje se proces optimizacije dizajna korisničkog iskustva (UX dizajn) integracijom psiholoških principa u mobilnu verziju web shopa kompanije Yellow Coffee - distributera Specialty kave. Proces optimizacije korisničkog iskustva uključuje analizu ponašanja ciljne skupine, kao i analizu psihološke podloge ponašanja. Prilikom osmišljavanja optimalnog korisničkog iskustva ljudsko se ponašanje analizira u kontekstu neuroznanosti, kognitivne psihologije, socijalne psihologije te u sklopu analize interakcije između čovjeka i računala. Gotovo svaka odluka pri dizajnu korisničkog iskustva treba imati čvrsto psihološko uporište, kako bi se unutar ciljne skupine (i.e. kod potrošača) izazvalo pozitivno iskustvo. Principi i teorije potkrijepljene znanjima iz psihologije značajno su pridonijeli procesu prilagodbe korisničkog iskustva, u svrhu učinkovitijeg targetiranja specifičnih segmenata tržišta. Konkretno, najveći dio ovog diplomskog rada usmjeren je na teoriju persuazije, poglavito zbog značaja koji nosi kada je u pitanju proces stvaranja korisničkog iskustva. Persuazivni dizajn koristi spoznaje o ponašanju koje proizlaze iz psihološke znanosti te ih izravno primjenjuje u procesu dizajna, kako bi se potrebe korisnika zadovoljile na učinkovitiji način, te kako bi se sama poruka prenijela jasnije. Teorijski dio ovog rada pokriva načela psihologije dizajna i kao takav predstavlja temelj praktičnom dijelu rada, pri kojem se kreira mobilna verzija Yellow Coffee web shopa. U praktičnom dijelu rada ispituje se koji će tip persuazivnog dizajna u najvećoj mjeri utjecati na volumen prodaje Yellow Coffee web shopa. Tipovi persuazivnog dizajna koji se analiziraju i uspoređuju u okviru ovog rada uključuju efekt sidrenja, strah od nestašice i donacije.
Korisničko iskustvo, web shop, psihologija dizajna, persuazivni dizajn, persuazivni okviri, efekt sidrenja, strah od nestašice, donacije
nije evidentirano
engleski
CREATION AND TESTING OF THE USER EXPERIENCE DESIGN OF THE YELLOW COFFEE WEB STORE
nije evidentirano
User experience, web shop, psychology of design, persuasive design, persuasive frames, anchoring effect, fear of shortage, donations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
84
20.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagerb