Odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti prema sebi kod učenika (CROSBI ID 726896)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mihić, Josipa ; Gačal, Hana ; Roviš, Darko
hrvatski
Odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti prema sebi kod učenika
Školsko okruženje uslijed kontinuiranih zahtjeva može biti značajan izvor stresa za mlade. Otpornost na akademski stres predstavlja sposobnost učenika da se uspješno nosi s uobičajenim akademskim izazovima i teškoćama poput izloženosti ispitnim situacijama, školskog neuspjeha i zahtjevnijih školskih zadataka (Martin i Marsh, 2008). Ona odražava pozitivan, konstruktivan i prilagodljiv odgovor na navedene izazove i prepreke u svakodnevnom životu učenika (Putwain i sur., 2012). Tijekom posljednjih desetak godina u svijetu se intenzivno istražuje konstrukt suosjećajnosti prema sebi. Studije provedene s adolescentima pokazuju kako je suosjećajnost prema sebi pozitivno povezana s mentalnim zdravljem, otpornošću, emocionalnom dobrobiti te zadovoljstvom životom te negativno povezana sa simptomima stresa, anksioznosti, depresivnosti i drugih internaliziranih problema adolescenata (Bluth i sur., 2016, 2017 ; Marsh, Chan i MacBeth, 2018). Suosjećajnosti prema sebi podrazumijeva podržavajući i brižan odnos prema sebi u emocionalno zahtjevnim situacijama te zauzimanje nekritizirajućeg stava prema tom iskustvu, svojim mislima i osjećajima (Neff, 2011). Cilj ovog istraživanja bio je istražiti odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti prema sebi kod srednjoškolaca, učenika prvih razreda. Istraživanje je provedeno u online uvjetima putem platforme SurveyMonkey tijekom proljeća 2022. godine na uzorku od 1797 učenika (52.25% učenica) iz hrvatskih srednjih škola prosječne dobi od 15.07 godina (SD = 0.34). Suosjećajnost prema sebi procijenjena je Skalom suosjećajnosti prema sebi za mlade (Neff i sur., 2021), dok je otpornost na akademski stres procijenjena Skalom otpornosti na akademski stres (Martin i Marsh, 2008). Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako je suosjećajnost prema sebi značajan prediktor otpornosti na akademski stres kod učenika te zajedno sa spolom učenika objašnjava 37% varijabiliteta u otpornosti među učenicima. U izlaganju će biti istaknut potencijal intervencija usmjerenih na razvoj suosjećajnosti prema sebi kod učenika u osnaživanju otpornosti adolescenata na akademski stres kao i u promociji njihove psihološke dobrobiti.
suosjećajnosti prema sebi, otpornost, akademski stres, adolescenti, školsko okruženje
nije evidentirano
engleski
The relationship between academic buoyancy and self- compassion in students
nije evidentirano
self-compassion ; academic buoyancy ; adolescents ; school environment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-15.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Podaci o skupu
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
predavanje
19.10.2022-20.10.2022
Zagreb, Hrvatska
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija