Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga spola, otpornosti na akademski stres i percipirane školske klime u objašnjenju mentalne dobrobiti učenika (CROSBI ID 726894)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Gačal, Hana ; Novak, Miranda ; Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija Uloga spola, otpornosti na akademski stres i percipirane školske klime u objašnjenju mentalne dobrobiti učenika // 5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava et al. (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 13-13

Podaci o odgovornosti

Gačal, Hana ; Novak, Miranda ; Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija

hrvatski

Uloga spola, otpornosti na akademski stres i percipirane školske klime u objašnjenju mentalne dobrobiti učenika

Adolescenti su posebno važna populacija u kontekstu očuvanja mentalne dobrobiti, budući da su za razdoblje adolescencije uobičajene brojne promjene koje su, pogotovo u kombinaciji s pojačanim akademskim pritiscima, prijetnja dobrobiti adolescenata. Školski kontekst izrazito je važan u periodu adolescencije s obzirom da adolescenti u školi provedu značajan dio vremena tijekom dana te bi individualne i okolinske odrednice školskog okruženja mogle biti povezane s mentalnom dobrobiti adolescenata. Cilj je ovog istraživanja provedenog u okviru znanstvenog projekta “Testiranje 5C modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (UIP - 2020 - 02 - 2852)” koji financira Hrvatska zaklada za znanost bio ispitati predviđaju li spol, otpornost na akademski stres i percepcija školske klime mentalnu dobrobit srednjoškolskih učenika. U istraživanje je sudjelovalo ukupno 3170 učenika prvih razreda srednjih škola u većim gradovima u Republici Hrvatskoj (55.02% učenica) prosječne dobi od 15.10 (SD=.38) provedeno u online uvjetima putem platforme SurveyMonkey, Pritom je razina otpornosti na akademski stres izmjerana Skalom otpornosti na akademski stres (Martin i Marsh, 2008), percepcija škoske klime Hrvatskim upitnikom školske klime (Velki i sur., 2011), a mentalna dobrobit Warwick-Edinburgh upitnikom mentalne dobrobiti (Tennant i sur., 2007). Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da model koji uključuje spol učenika, otpornost na akademski stres i percepciju školske klime objašnjava 41% varijance mentalne dobrobiti. Pritom višu razinu dobrobiti imaju mladići, oni adolescenti koji imaju višu razinu otpornosti na akademski stres i oni koji imaju pozitivniju percepciju školske klime. Dobiveni nalazi sugeriraju zaštitne učinke otpornosti na akademski stres i pozitivne školske klime na mentalnu dobrobit adolescenata i kao takvi imaju značajne implikacije za promociju mentalnog zdravlja učenika. U odnosu na utvrđene rezultate biti će predstavljene preporuke za osnaživanje navedenih čimbenika u školskom okruženju.

otpornost na akademski stres ; školska klima ; mentalna dobrobit

nije evidentirano

engleski

The role of gender, resistance to academic stress and perceived school climate in explaining students' mental well-being

nije evidentirano

academic buoyancy ; school climate ; mental well-being

nije evidentirano

Podaci o prilogu

13-13.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena

Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija