Školski uspjeh djece u postratnim područjima Hrvatske – Specifična uloga roditeljskih traumatskih iskustava (CROSBI ID 726888)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kožljan, Petra ; Sušac, Nika ; Ajduković, Marina
hrvatski
Školski uspjeh djece u postratnim područjima Hrvatske – Specifična uloga roditeljskih traumatskih iskustava
U postratnim zajednicama većina odraslog stanovništva bila je izložena ratnim zbivanjima - izravnim sudjelovanjem u okviru vojnih aktivnosti ili kao civili, te je velika vjerojatnost kako su tijekom tog perioda doživjeli barem jedan traumatski događaj. U značajnoj mjeri istraženi su međugeneracijski efekti psihološke traume roditelja na njihovu djecu, no ne i u kontekstu obrazovnih postignuća. Jedina istraživanja na tu temu provedena su u Švedskoj (Berg i sur., 2019 ; Berg i sur., 2022) sa djecom ratnih izbjeglica čiji zaključci govore u prilog negativnih posljedica roditeljskog PTSP-a na obrazovna postignuća njihove djece. Ovim istraživanjem pružit ćemo nove spoznaje u svrhu premošćivanja postojećeg jaza u literaturi nalazima iz specifičnog konteksta hrvatske postratne zajednice. Cilj istraživanja je utvrditi povezanost roditeljskih traumatskih iskustava i školskog uspjeha njihove djece te specifične uloge suočavanja sa stresom i socijalne podrške u tom procesu. Ciljanu populaciju čine učenici 1. razreda srednjih škola (N=200) i njihovi roditelji - parovi očeva i majki (N=400) iz ratom pogođenih područja Brodsko-posavske, Karlovačke i Sisačko-moslavačke županije. Podaci su prikupljeni u okviru projekta „Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje adolescenata“ Hrvatske zaklade za znanost (IP-2020-02-5967), obrada podataka je u tijeku. Na skupu će biti prikazani dobiveni rezultati te dane praktične implikacije i smjernice za buduća istraživanja.
trauma, međugeneracijski prijenos, školski uspjeh, adolescenti
nije evidentirano
engleski
Academic success of children in post-war areas of Croatia - The specific role of parents' traumatic experiences
nije evidentirano
trauma, intergenerational transmission, academic success, adolescents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
78-78.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 5. Dani obrazovnih znanosti - Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Podaci o skupu
5. dani obrazovnih znanosti
predavanje
19.10.2022-20.10.2022
Zagreb, Hrvatska