Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju (CROSBI ID 74417)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Pejčić, Tena ; Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra
hrvatski
Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju
Odmak od tradicionalnog načina vrednovanja usmjerenog na sumativne procjene znanja ka suvremenome vrednovanju vidljiv je u kvalitativnom opisu i praćenju razina učenikovih postignuća u skladu s ishodima učenja. Pristup praćenju i vrednovanju učenika tijekom nastavnog procesa nužno je usmjeravati na pojedinca, njegove sposobnosti i ostvarivanje ishoda učenja predmetnih kurikuluma. Kako bi praćenje i usmjeravanje pojedinca učinili što kvalitetnijim, učitelji se u procesu vrednovanja sve više orijentiraju na primjenu različitih oblika formativnog vrednovanja. Formativnim vrednovanjem učenika učitelj kontinuirano prati razinu učeničkih postignuća, daje usmjerenu povratnu informaciju i pruža podršku učeniku u procesu učenja. Povratna je informacija usmjerena na učenikov napredak, vrednovanje za učenje kao i na procese samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja. Cilj istraživanja je prevesti, prilagoditi i provjeriti metrijske karakteristike upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju te učestalost primjene formativnog vrednovanja u nastavi, primjenom anketnog upitnika o formativnom vrednovanju koji se sastoji od sedam skala. Skale uključuju skalu afektivnog stava, instrumentalnu ljestvicu stava, skalu subjektivnih normi, skalu upravljivosti, skalu samoučinkovitosti, skalu namjere i skalu ponašanja. Zi Yan i Eric Chi Keung Cheng (2015) autori su ovoga upitnika pod originalnim nazivom „A Teacher’s Conceptions and Practices of Formative Assessment Questionnaire“. Primijenit će se konfirmatorna faktorska analiza te path analiza. Česticama se ispituju stavovi učitelja o formativnom vrednovanju, učiteljeva procjena korisnosti provođenja formativnog vrednovanja, uvjerenja o nadziranju procesa provedbe formativnog vrednovanja, samoučinkovitost učitelja u provođenju formativnog vrednovanja, spremnost na provedbu i učestalost provedbe formativnog vrednovanja u nastavnoj praksi. Primijenit će se neizravna replikacija rezultata izravnim i neizravnim učincima posredovanja. Rezultati istraživanja usmjereni su na pridavanje važnosti učestaloj primjeni formativnog pristupa vrednovanja u nastavi i spremnosti učitelja na uključivanje učenika proces vrednovanja kako bi se kontinuirano usmjeravalo učenike na uspješnost ostvarivanja ishoda učenja.
formativno vrednovanje, učitelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza
nije evidentirano
engleski
Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju
nije evidentirano
formativno vrednovanje, učitelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-99.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Odak, Iva
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
2022.
978-953-6218-95-0