Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju (CROSBI ID 74417)

Prilog u knjizi | ostalo

Pejčić, Tena ; Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 98-99

Podaci o odgovornosti

Pejčić, Tena ; Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra

hrvatski

Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju

Odmak od tradicionalnog načina vrednovanja usmjerenog na sumativne procjene znanja ka suvremenome vrednovanju vidljiv je u kvalitativnom opisu i praćenju razina učenikovih postignuća u skladu s ishodima učenja. Pristup praćenju i vrednovanju učenika tijekom nastavnog procesa nužno je usmjeravati na pojedinca, njegove sposobnosti i ostvarivanje ishoda učenja predmetnih kurikuluma. Kako bi praćenje i usmjeravanje pojedinca učinili što kvalitetnijim, učitelji se u procesu vrednovanja sve više orijentiraju na primjenu različitih oblika formativnog vrednovanja. Formativnim vrednovanjem učenika učitelj kontinuirano prati razinu učeničkih postignuća, daje usmjerenu povratnu informaciju i pruža podršku učeniku u procesu učenja. Povratna je informacija usmjerena na učenikov napredak, vrednovanje za učenje kao i na procese samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja. Cilj istraživanja je prevesti, prilagoditi i provjeriti metrijske karakteristike upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju te učestalost primjene formativnog vrednovanja u nastavi, primjenom anketnog upitnika o formativnom vrednovanju koji se sastoji od sedam skala. Skale uključuju skalu afektivnog stava, instrumentalnu ljestvicu stava, skalu subjektivnih normi, skalu upravljivosti, skalu samoučinkovitosti, skalu namjere i skalu ponašanja. Zi Yan i Eric Chi Keung Cheng (2015) autori su ovoga upitnika pod originalnim nazivom „A Teacher’s Conceptions and Practices of Formative Assessment Questionnaire“. Primijenit će se konfirmatorna faktorska analiza te path analiza. Česticama se ispituju stavovi učitelja o formativnom vrednovanju, učiteljeva procjena korisnosti provođenja formativnog vrednovanja, uvjerenja o nadziranju procesa provedbe formativnog vrednovanja, samoučinkovitost učitelja u provođenju formativnog vrednovanja, spremnost na provedbu i učestalost provedbe formativnog vrednovanja u nastavnoj praksi. Primijenit će se neizravna replikacija rezultata izravnim i neizravnim učincima posredovanja. Rezultati istraživanja usmjereni su na pridavanje važnosti učestaloj primjeni formativnog pristupa vrednovanja u nastavi i spremnosti učitelja na uključivanje učenika proces vrednovanja kako bi se kontinuirano usmjeravalo učenike na uspješnost ostvarivanja ishoda učenja.

formativno vrednovanje, učitelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza

nije evidentirano

engleski

Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju

nije evidentirano

formativno vrednovanje, učitelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza

nije evidentirano

Podaci o prilogu

98-99.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

Odak, Iva

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2022.

978-953-6218-95-0

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija