Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prediktori anksioznosti poučavanja i anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja (CROSBI ID 454373)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šopar, Sara Prediktori anksioznosti poučavanja i anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja / Martina Knežević (mentor); Zagreb, Hrvatsko katoličko sveučilište, . 2022

Podaci o odgovornosti

Šopar, Sara

Martina Knežević

hrvatski

Prediktori anksioznosti poučavanja i anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja

Anksioznost prilikom javnog glazbenog nastupanja definira se kao iskustvo snažne tjeskobe koja je povezana s glazbenom izvedbom, dok anksioznost poučavanja obuhvaća osjećaje, uvjerenje i ponašanja nastavnika koji ga ometaju u nastavnim aktivnostima. Za glazbene pedagoge poučavanje i izvođenje su sinonimi, stoga anksioznost prilikom javnih nastupa može djelovati kao okidač za anksioznost poučavanja i obratno te dolazi do opadanja kvalitete nastave i izvedbe. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu dobi, spola, godina staža i emocionalne regulacije u pojavi anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja i anksioznosti prilikom poučavanja. Podaci su prikupljeni na uzorku od 120 nastavnika u glazbenim školama u Republici Hrvatskoj. Sudionici su ispunjavali online upitnik koji je sadržavao Revidiranu ljestvicu anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja, Ljestvicu anksioznosti poučavanja i Skalu emocionalne regulacije i kontrole. Utvrđeno je da su ženski spol, mlađa dob i lošija emocionalna regulacija značajni prediktori anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja. Nadalje, mlađa dob i lošija emocionalna regulacija pokazali su se kao značajni prediktori anksioznosti poučavanja, dok spol nije bio značajan prediktor. Istraživanje je pokazalo da postoji značajna, pozitivna i umjerena korelacija između anksioznosti prilikom javnog glazbenog izvođenja i anksioznosti poučavanja. Glazbeni pedagozi se svakodnevno suočavaju s novim izazovima i poteškoćama koji mogu dovesti do pojave viših razina anksioznosti. Bolje razumijevanje anksioznosti, njene manifestacije i odnosa anksioznosti i emocija uvelike bi moglo pomoći nastavnicima da što kvalitetnije obavljaju svoj posao.

Anksioznost poučavanja, anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja, emocionalna regulacija, glazbeni pedagog

nije evidentirano

engleski

Predictors of Teaching Anxiety and Anxiety During Public Music Performance

nije evidentirano

Teaching anxiety, music performance anxiety, emotional regulation, music educators

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

13.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatsko katoličko sveučilište

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice