Izazovi razvoja arhivske pedagogije u Hrvatskoj (CROSBI ID 726821)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Jelaš, Danijel ; Plantosar, Petra
hrvatski
Izazovi razvoja arhivske pedagogije u Hrvatskoj
Arhivska pedagogija dio je šireg spektra kulturno- prosvjetnih djelatnosti suvremenih arhiva. Ona podrazumijeva prije svega osmišljavanje i realizaciju obrazovnih aktivnosti i sadržaja namijenjenih različitim uzrastima i kategorijama arhivskih korisnika, s ponešto većim naglaskom na učenike osnovnih i srednjih škola te na studente. Svrha navedenih aktivnosti i sadržaja, iz perspektive arhiva, jest upoznavanje javnosti s arhivskom baštinom i podizanje svijesti o njezinoj važnosti, kao i podizanje razine arhivske pismenosti. U posljednjih desetak godina u hrvatskim javnim arhivima ponuda arhivsko- pedagoških programa postala je uobičajena, a zaposlenici koji ih izvode često se nazivaju »arhivskim pedagozima«. Unatoč tome, status arhivske pedagogije i arhivskih pedagoga u formalnom smislu još uvijek nije definiran. Zbog toga je u pogledu broja aktivnosti, njihove kvalitete, usklađenosti sa suvremenim obrazovnim pristupima, standardima i trendovima, poput online učenja, vrlo neujednačena, a mnogo toga ovisi isključivo o kadrovskim mogućnostima pojedinih arhiva, ograničenim financijskim sredstvima, razumijevanju rukovoditelja te entuzijazmu i naobrazbi pojedinaca. Cilj je ovog rada identificirati glavne izazove daljnjeg razvoja arhivske pedagogije, s posebnim naglaskom na određene formalne prepreke te pitanje kadrovskog potencijala. Uz dosadašnja istraživanja provedena na temu arhivske pedagogije i osvrta na teorijsku literaturu i normativne akte, rad će se temeljiti i na kraćem anketnom upitniku. On će biti upućen svim javnim arhivskim ustanovama u Republici Hrvatskoj s ciljem prikupljanja aktualnih podataka o arhivskim pedagozima arhiva te drugih relevantnih podataka vezanim za organizaciju prosvjetne djelatnosti arhiva.
arhiv ; arhivska pedagogija ; online učenje ; pedagog ; razvoj
nije evidentirano
engleski
Challenges of the Development of Archival Pedagogy in Croatia
The archival pedagogy is a part of a wider spectrum of cultural and educational activities of contemporary archives. It primarily involves designing and implementing educational activities and content designed for different ages and categories of archival users, with a greater emphasis on primary and secondary school students and university students. The purpose of the mentioned activities and content, from the archive’s perspective, is to familiarise the public with the archival heritage and raise awareness of its importance, as well as to raise the level of archival literacy. Over the last decade, the offer of the archival-pedagogical programmes has become common in Croatian public archives, and the employees who create and perform them are often called “archival pedagogues”. Regardless, the status of archival pedagogy and archival pedagogues has not been formally defined yet. Therefore, in terms of the number of activities, their quality, compliance with modern educational approaches, standards, and trends, such as online learning, there is a lack of consistency among the archives, and much of this depends solely on the possibilities of individual archives regarding personnel, limited financial resources, understanding of managers and enthusiasm and education of individuals. The aim of this paper is to identify the main challenges of further development of archival pedagogy, with reference to certain formal obstacles and the issue of personnel potential. In addition to previous studies conducted about archival pedagogy, as well as a review of theoretical literature and normative acts, the work will be based on a shorter survey questionnaire that will be sent to all public archival institutions in the Republic of Croatia with the aim of collecting current data on archival pedagogues and other relevant data related to for the organisation of the archives’ educational activities.
archives ; archival pedagogy ; online learning ; pedagogue ; development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-48.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek "Izazovi obrazovanja" : knjižica sažetaka
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-175-6
Podaci o skupu
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek "Izazovi obrazovanja"
predavanje
01.01.2022-01.01.2022
Osijek, Hrvatska