Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije (CROSBI ID 726729)
Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mladenovska-Tešija, Julijana
hrvatski
Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije
Jedno od najvećih zasluga francuskog filozofa M. Foucaulta je njegovo učenje o strukturama moći u društvu, te ukazivanje na važnost prostora u istraživanju odnosa između moći, znanja i jezika. S ovim se temama Foucault bavio u većem broju svojih djela, no posebice u Ludilu i civilizaciji/Madness and Civilisation (1961), Red stvari/The Order of Things (1966), te Disciplini i kazni/Discipline and Punish (1975). Polazeći od dvije osnovne hipoteze da se znanje očituje u poretku, standardizaciji, te teorijskoj i ideološkoj motivaciji kao znanje/moć u mreži odnosa koji su vrlo često samo implicitni, te da moć ima relacijski karakter i da je kao takva razlog postojanja i građevina i institucija (premda sama nije ni institucija, ni struktura, ni neka sposobnost koju posjeduju samo neki, već je proizvod složene strategijske situacije u danom društvu). u ovom radu bavimo se ulogom muzeja kao građevine znanja/moći koja educira i odgaja posjetitelje te posebice, pitanjem uloge iskustvenog učenja (D. Kolb i drugi). Da bismo istražili što se događa tada kada tijelo postaje metonim fizičkog (prostornog) arhiva, istražit ćemo na koji način tehnologija virtualne realnosti utječe na razumijevanje prošlosti (nadovezujući se na recentna istraživanja u Hrvatskoj vezana uz Muzej domovinskoga rata Vukovar) te mogu li paralelni narativi, i ovdje posebice, mirovni, također doprinijeti iskustvenome učenju putem otvaranja novih prostora za suočavanje s traumom (gdje ćemo se referirati na dubinske intervjue sa sudionicima bazičnih mirovnih aktivnosti 1991.-1995. te 2021. koji su dio istraživanja autorice za Sveučilište Utrecht i Ekumensku inicijativu žena, Omiš.
moć, prostor, iskustveno učenje, virtualna realnost, mir
nije evidentirano
engleski
Space, Body and Power at the Intersection of Virtual Reality and Peace Rducation
nije evidentirano
power, space, experiential learning, virtual reality, peace
nije evidentirano
Podaci o prilogu
65-66.
2022.
objavljeno
978-953-314-176
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek
Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-175-6
Podaci o skupu
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek "Izazovi obrazovanja"
predavanje
01.01.2022-01.01.2022
Osijek, Hrvatska