Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije (CROSBI ID 726729)

Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje | domaća recenzija

Mladenovska-Tešija, Julijana Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije // Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 65-66 doi: 978-953-314-176

Podaci o odgovornosti

Mladenovska-Tešija, Julijana

hrvatski

Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije

Jedno od najvećih zasluga francuskog filozofa M. Foucaulta je njegovo učenje o strukturama moći u društvu, te ukazivanje na važnost prostora u istraživanju odnosa između moći, znanja i jezika. S ovim se temama Foucault bavio u većem broju svojih djela, no posebice u Ludilu i civilizaciji/Madness and Civilisation (1961), Red stvari/The Order of Things (1966), te Disciplini i kazni/Discipline and Punish (1975). Polazeći od dvije osnovne hipoteze da se znanje očituje u poretku, standardizaciji, te teorijskoj i ideološkoj motivaciji kao znanje/moć u mreži odnosa koji su vrlo često samo implicitni, te da moć ima relacijski karakter i da je kao takva razlog postojanja i građevina i institucija (premda sama nije ni institucija, ni struktura, ni neka sposobnost koju posjeduju samo neki, već je proizvod složene strategijske situacije u danom društvu). u ovom radu bavimo se ulogom muzeja kao građevine znanja/moći koja educira i odgaja posjetitelje te posebice, pitanjem uloge iskustvenog učenja (D. Kolb i drugi). Da bismo istražili što se događa tada kada tijelo postaje metonim fizičkog (prostornog) arhiva, istražit ćemo na koji način tehnologija virtualne realnosti utječe na razumijevanje prošlosti (nadovezujući se na recentna istraživanja u Hrvatskoj vezana uz Muzej domovinskoga rata Vukovar) te mogu li paralelni narativi, i ovdje posebice, mirovni, također doprinijeti iskustvenome učenju putem otvaranja novih prostora za suočavanje s traumom (gdje ćemo se referirati na dubinske intervjue sa sudionicima bazičnih mirovnih aktivnosti 1991.-1995. te 2021. koji su dio istraživanja autorice za Sveučilište Utrecht i Ekumensku inicijativu žena, Omiš.

moć, prostor, iskustveno učenje, virtualna realnost, mir

nije evidentirano

engleski

Space, Body and Power at the Intersection of Virtual Reality and Peace Rducation

nije evidentirano

power, space, experiential learning, virtual reality, peace

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-66.

2022.

objavljeno

978-953-314-176

Podaci o matičnoj publikaciji

Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek

Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-175-6

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek "Izazovi obrazovanja"

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice