Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ekspertni sustav kao potpora poučavanju modeliranja i vođenja procesa (CROSBI ID 491579)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Stankov, Slavomir ; Galinec, Goran Ekspertni sustav kao potpora poučavanju modeliranja i vođenja procesa // XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera / Zrnčević, Stanka (ur.). Zagreb: Hrvatsko društ. kem. inž. i tehnologa, Hrv. kem. društv., HINUS, 2003. str. 232-x

Podaci o odgovornosti

Stankov, Slavomir ; Galinec, Goran

hrvatski

Ekspertni sustav kao potpora poučavanju modeliranja i vođenja procesa

Informacijska i komunikacijska tehnologija generira novu obrazovnu paradigmu i omogućava novi način promišljanja o učenju i poučavanju. Redefiniranjem statusa učitelja koji od "sveznalice" postaje vodič i suradnik u nastavi za izabrano područno znanje, ostvaruju se značajne promjene u procesu učenja i poučavanja. U takvom okruženju inteligentni tutorski sustavi omogućavaju poučavanje u po volji odabranom područnom znanju u suglasju s individualnim značajkama učenika koji se poučava. Inteligentni tutorski sustavi raspolažu sa: ekspertnim modulom kao nosiocem područnog znanja što je predmet poučavanja ; modulom učenika s prikazom aktualnog znanja učenika ; modulom za vođenje procesa stjecanja znanja i vještina učenika i komunikacijskim modulom što ostvaruje interakciju učenika, učitelja i područnog znanja. Prikazana je primjena inteligentne hipermedijske autorske ljuske Tutor - Expert System (TEx-Sys), jednako kao i njegova distribuirana verzija Distributed Tutor - Expert System (DTEx-Sys) pri poučavanju modeliranja i vođenja procesa. U tu svrhu razvijena je baza znanja koja pokriva nastavne sadržaje kolegija Modeliranje procesa i Mjerenja i automatsko vođenje procesa na Fakultetu kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu. Baza znanja je formalizirana uz pomoć semantičke mreže s okvirima. Semantička struktura objekata baze znanja poboljšava se uz pomoć multimedije i hiperteksta čime se ispunjavaju uvjeti za angažiranje više osjetila studenata tijekom učenja i poučavanja. Polazište je pojam sustava i opća načela sustavskog mišljenja da bi se na primjerima procesa protjecanja i zagrijavanja loživog ulja, održavanja stalne razine ulja u kotlu i izmjene topline u dvostupnjevitom izmjenjivaču topline prikazali: razvoj dinamičkog i statičkog matematičkog modela procesa, simuliranje i načela vođenja. Istraživanje je provedeno sa studentima četvrte godine smjera kemijsko inženjerstvo, što su im mentori suradnici Zavoda, koji su dali svoje mišljenje o paradigmi učenja i poučavanja pomoću inteligentnog tutorskog sustava izgrađenog uz hipermedijsku podršku sustava TEx-Sys, kao i vrednovanja znanja s preporukom za daljnji rad ostvarenog sa sustavom DTEx-Sys.

Inteligentni tutorski sustavi; Hipermedijske autorske ljuske; Sustavi obrazovanja na daljinu; Kemijsko inženjerstvo; Vođenje procesa; Ekspertni sustavi

nije evidentirano

engleski

Expert System as a Support for Teaching in Modeling and Process Control

nije evidentirano

Intelligent tutoring systems; Hypermedia authoring shells; Distance learning systems; Chemical Engineering; Process Control; Expert Systems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

232-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Zrnčević, Stanka

Zagreb: Hrvatsko društ. kem. inž. i tehnologa, Hrv. kem. društv., HINUS

Podaci o skupu

XVIII.Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera,

poster

16.02.2003-19.02.2003

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kemijsko inženjerstvo