Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća? (CROSBI ID 726692)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Šimunović, Mara Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća? // 5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima - knjiga sažetaka. 2022. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Šimunović, Mara

hrvatski

Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća?

Odnos između nastavnika i učenika pokazao se važnim za različite akademske ishode učenika. Pritom je važno uzeti u obzir dimenziju bliskosti, kao indikator pozitivnog odnosa nastavnika i učenika, ali i dimenziju sukoba, kao indikator negativnog odnosa. Prema teoriji kontrole i vrijednosti emocija postignuća (Pekrun, 2006), odnos između nastavnika i učenika spada u okolinsku odrednicu emocija postignuća koja ne djeluje izravno na pojavu emocija, već neizravno preko kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti. S obzirom na to, cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu procjena kontrole i vrijednosti u odnosu između dimenzija bliskosti i sukoba kao indikatora odnosa između nastavnika i učenika te učeničkih emocija postignuća. U ovom radu prikazani su podaci iz jedne točke mjerenje u kojem je sudjelovalo ukupno 19607 učenika srednjih škola s područja Republike Hrvatske. Učenici su procjenjivali bliskost i konflikt u odnosu s ciljnim nastavnikom, vrijednost zadataka i samoefikasnost u ciljnom predmetu te emocije postignuća koje doživljavaju tijekom boravka na nastavi kod tog nastavnika. Provedena analiza traga pokazala je kako dimenzije bliskosti i sukoba izravno i neizravno predviđaju učeničke emocije postignuća. Točnije, dimenzija bliskosti izravno je predviđala sve emocije postignuća, na način da je pozitivno predviđala emocije radosti, nade i ponosa, a negativno emocije ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade. S druge strane, dimenzija sukoba bila je izravni negativni prediktor uživanja, a pozitivni prediktor ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade. Što se tiče neizravnih odnosa, procjena vrijednosti posredovala je odnos između dimenzija bliskosti i sukoba i svih emocija postignuća, dok je procjena samoefikasnosti posredovala odnos između dimenzija bliskosti i sukoba i svih emocija postignuća, izuzev dosade. S obzirom na to da je češće doživljavanje pozitivnih, a rjeđe negativnih emocija jedan od indikatora dobrobiti osoba, iz ovog rada možemo vidjeti kako odnos između nastavnika i učenika može pridonijeti pozitivnom emocionalnom doživljavanju učenika tijekom boravka na nastavi, a onda i njihovoj dobrobiti.

odnos između nastavnika i učenika ; emocije postignuća ; vrijednost zadatka ; samoefikasnost

nije evidentirano

engleski

How is the teacher-student relationship related to students' achievement emotions?

nije evidentirano

teacher-student relationship ; achievement emotions ; task value, self-efficacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima - knjiga sažetaka

Podaci o skupu

5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija