Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća? (CROSBI ID 726692)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Šimunović, Mara
hrvatski
Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća?
Odnos između nastavnika i učenika pokazao se važnim za različite akademske ishode učenika. Pritom je važno uzeti u obzir dimenziju bliskosti, kao indikator pozitivnog odnosa nastavnika i učenika, ali i dimenziju sukoba, kao indikator negativnog odnosa. Prema teoriji kontrole i vrijednosti emocija postignuća (Pekrun, 2006), odnos između nastavnika i učenika spada u okolinsku odrednicu emocija postignuća koja ne djeluje izravno na pojavu emocija, već neizravno preko kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti. S obzirom na to, cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu procjena kontrole i vrijednosti u odnosu između dimenzija bliskosti i sukoba kao indikatora odnosa između nastavnika i učenika te učeničkih emocija postignuća. U ovom radu prikazani su podaci iz jedne točke mjerenje u kojem je sudjelovalo ukupno 19607 učenika srednjih škola s područja Republike Hrvatske. Učenici su procjenjivali bliskost i konflikt u odnosu s ciljnim nastavnikom, vrijednost zadataka i samoefikasnost u ciljnom predmetu te emocije postignuća koje doživljavaju tijekom boravka na nastavi kod tog nastavnika. Provedena analiza traga pokazala je kako dimenzije bliskosti i sukoba izravno i neizravno predviđaju učeničke emocije postignuća. Točnije, dimenzija bliskosti izravno je predviđala sve emocije postignuća, na način da je pozitivno predviđala emocije radosti, nade i ponosa, a negativno emocije ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade. S druge strane, dimenzija sukoba bila je izravni negativni prediktor uživanja, a pozitivni prediktor ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade. Što se tiče neizravnih odnosa, procjena vrijednosti posredovala je odnos između dimenzija bliskosti i sukoba i svih emocija postignuća, dok je procjena samoefikasnosti posredovala odnos između dimenzija bliskosti i sukoba i svih emocija postignuća, izuzev dosade. S obzirom na to da je češće doživljavanje pozitivnih, a rjeđe negativnih emocija jedan od indikatora dobrobiti osoba, iz ovog rada možemo vidjeti kako odnos između nastavnika i učenika može pridonijeti pozitivnom emocionalnom doživljavanju učenika tijekom boravka na nastavi, a onda i njihovoj dobrobiti.
odnos između nastavnika i učenika ; emocije postignuća ; vrijednost zadatka ; samoefikasnost
nije evidentirano
engleski
How is the teacher-student relationship related to students' achievement emotions?
nije evidentirano
teacher-student relationship ; achievement emotions ; task value, self-efficacy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
60-60.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima - knjiga sažetaka
Podaci o skupu
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima
predavanje
01.01.2022-01.01.2022
Zagreb, Hrvatska