Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa (CROSBI ID 726633)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Čekolj, Nadja ; Brajdić Vuković, Marija ; Ćulum Ilić, Bojana „Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?. 2022. str. 64-64

Podaci o odgovornosti

Čekolj, Nadja ; Brajdić Vuković, Marija ; Ćulum Ilić, Bojana

hrvatski

„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa

Školski volonterski programi (ŠVP) su, u nacionalnom kontekstu, prepoznati kao pedagoški fenomen koji omogućuje nužne inovativne iskorake u formalnom obrazovnom sustavu, a istraživanja koja tematiziraju doprinos ŠVPa na institucionalno i izvaninstitucionalno okruženje govore u prilog ostvarivanja snažnijih veza između učenika, odgojno-obrazovnih ustanova i zajednice. U zajednici u kojoj mladi volontiraju povećava se društveni kapital, kao i kvaliteta života svih uključenih (Šimunković i sur., 2011). Cilj ovog rada je prikazati preliminarne rezultate tematske analize fokus grupa s učenicima volonterima. Provedena je kvalitativna analiza slučajeva (6), a jedan od ciljeva istraživanja je opisati i razumjeti iskustva učenika volontera u ŠVPima u srednjim školama u Hrvatskoj. ŠVPi, odnosno slučajevi birani su prema unaprijed određenim kriterijima, a jedan od njih je bio integriranost ŠVPa u školski kurikulum budući da se ono smatra jednim od ključnih faktora za njihovo uspješno funkcioniranje (Harris, 2013). U fokus grupama sudjelovalo je ukupno 38 učenika koji su bili aktivni volonteri za vrijeme pandemije i potresa. Tematska analiza rezultata istraživanja govori nam da su ŠVPi pokazali otpornost i opstali unatoč epidemiološkim mjerama. ŠVPi su se prilagodili na način da su volonterske aktivnosti usmjerili na potrebe škole i učenika: poticanje solidarnosti među učenicima, provođenje raznih radionica i edukacija te organizacija humanitarnih akcija. Tema koja se dodatno nametnula je i aktivan angažman učenika u volonterskim akcijama izvan škole, odnosno izvan okvira organizacije ŠVPa s ciljem povezivanja i održavanja kontakta sa zajednicom. Zaključno, ističe se dobrobit ŠVPa u kontekstu osnaživanja pozitivnih odnosa među učenicima i odnosa učenika s nastavnicima. Susrete s kolegama volonterima u okviru ŠVPa, učenici opisuju kao jedinu svijetlu točku za vrijeme pandemije, a razlog tome je kontinuirana međusobna podrška i kontakt.

školski volonterski program, srednja škola, kvalitativna analiza slučaja, fokus grupa

nije evidentirano

engleski

"It was nice to break up the monotony of school with volunteering club activities" - the benefits of school volunteering programmes during the pandemic and earthquake

nije evidentirano

school volunteering programmes, secondary school, qualitative case study, focus group

nije evidentirano

Podaci o prilogu

64-64.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

Podaci o skupu

5. Dani obrazovnih znanosti Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija