Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Održiva mobilnost - biciklistički promet kao oblik svakodnevne mobilnosti u Gradu Zagrebu (CROSBI ID 454213)

Ocjenski rad | diplomski rad

Saganić Novaković, Mihovil Održiva mobilnost - biciklistički promet kao oblik svakodnevne mobilnosti u Gradu Zagrebu / Vukić, Jana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2022

Podaci o odgovornosti

Saganić Novaković, Mihovil

Vukić, Jana

hrvatski

Održiva mobilnost - biciklistički promet kao oblik svakodnevne mobilnosti u Gradu Zagrebu

Prometnu paradigmu grada Zagreba obiljeava podre enost svim drugih oblika mobilnosti motoriziranom prometu to negativno utjee na kvalitetu ivota: zaga uje zrak, usporava kretanje, tro i slobodno vrijeme gra ana te doprinosi razvoju bolesti. Niz europskih zemalja stoga razvija svoje gradove u smjeru odrivih sredina u kojima je promet temeljen na javnom prijevozu, pje aenju i bicikliranju. Cilj ovoga rada je primijeniti standarde europskih gradova pri analizi biciklistikog sustava Zagreba, utvrditi glavne nedostatke i pruiti mogu a rje enja za biciklistiku infrastrukturu. Svrha toga je pruiti temelj za pobolj anje biciklistike infrastrukture i time kvalitete ivota gra ana. U radu se daju odgovori na glavna istraivaka pitanja: 1) Odgovara li postoje a biciklistika infrastruktura europskim standardima i potrebama gra ana Zagreba ; 2) Primjenjuju li se postoje i zakoni i pravilnici koji se odnose na biciklistiki promet pravilno pri implementaciji infrastrukture ; i 3) Jesu li gra ani i strunjaci dovoljno ukljueni u odluivanje o biciklistikom prometu. Za utvr ivanje odgovora kori tena su metode dubinskih intervjua sa strunjacima, terenska analiza infrastrukture, analiza dostupnih podataka i zakonskih regulativa, te sekundarna analiza sadraja dostupnog na internetu kao i strune literature. Utvr eno je da u Zagrebu biciklistika infrastruktura ne zadovoljava osnovne standarde koji se odnose na koheziju, direktnost, sigurnost, udobnost i atraktivnost. Biciklistiki sustav je fragmentiran i nepovezan , te ne postoji dovoljna pokrivenost javnim prijevozom i parkinzima. Tako er se biljee propusti u provedbi postoje e regulative pri izgradnji infrastrukture, a gra ani i strunjaci nisu u dovoljnoj mjeri ukljueni u odluivanje o biciklistikom prometu. Zagrebu je stoga potrebna promjena prometne paradigme koju bi bilo najbolje isplanirati temeljem europskih primjera metodom izrade SUMP-a uz ukljuenost svih potrebnih sudionika. Gradu je potrebna kvalitetna integracija biciklistikog prometa s javnim prijevozom to se prvenstveno mora posti i simirivanjem i dijeljenjem prometa. Glavni problem biciklistikog sustava, nepovezanost i fragmentiranost trebalo bi rije iti prenamjenom kolnika za biciklistiku infrastrukturu te stvaranjem biciklistikih magistrala npr. du rute »Samoboreka« i gradskih potoka iz kojih bi se granale manje prometnice, povezane s javnim prijevozom i ostalim sadrajima u gradu.

biciklistiki promet, integracija s javnim prijevozom, smirivanje prometa, mrea biciklistikih prometnica, SUMP.

nije evidentirano

engleski

Sustainable mobility - bicycle traffic as a form of everyday mobility in the City of Zagreb

nije evidentirano

bicycle traffic, integration with public transport, traffic calming, network of bicycle roads, SUMP.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68

02.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice