Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu (CROSBI ID 726568)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Didović Baranac, Sandra ; Falkoni-Mjehović, Daniela ; Režić Tolj, Zrinka
hrvatski
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu
Strah od stranoga jezika jedan je od afektivnih i bitnih čimbenika u učenju stranih jezika, kao i u učenju stranoga jezika kao jezika struke. Sukladno pristupu Gardnera i MacIntyrea (1993), strah od stranoga jezika sagledavamo kao strah koji osjećamo kada se od nas zahtijeva korištenje stranoga jezika kojim suvereno ne vladamo. Prema Mihaljević Djigunović (2002), riječ je o osjećaju neugode, nervoze i nesigurnosti koji nas obuzme kada na stranome jeziku trebamo govoriti, čitati ili razumjeti što nam netko govori. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati strah od stranoga jezika među studentima nefiloloških studija koji uče engleski, njemački, španjolski i talijanski kao strani jezik te utvrditi razinu straha prisutnu s obzirom na strani jezik koji se uči. Za ispitivanje straha od stranoga jezika korišten je Upitnik za mjerenje straha od jezika (MacIntyre i Gardner 1994), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 2002). Dobiveni rezultati tumačeni su u kontekstu različitih statusa stranih jezika koji se poučavaju u formalnome obrazovnom okruženju na hrvatskim visokoškolskim institucijama kao strani jezici struke. Istraživanjem se produbljuju spoznaje o strahu od ispitanih stranih jezika, a rezultati istraživanja pomoći će nastavnicima stranih jezika steći detaljniji uvid u ispitani afektivni čimbenik.
engleski jezik ; njemački jezik ; strah od stranoga jezika ; španjolski jezik ; talijanski jezik
nije evidentirano
engleski
Foreign language anxiety as an affective factor in foreign language learning in a higher education learning environment
nije evidentirano
English ; German ; foreign language anxiety ; Spanish ; Italian
nije evidentirano
Podaci o prilogu
52-64.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke - Knjižica sažetaka - 2021
Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
2787-7604
Podaci o skupu
5. međunarodna konferencija “Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke” - 2021
poster
01.07.2021-02.07.2021
Zagreb, Hrvatska