Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu (CROSBI ID 726568)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Didović Baranac, Sandra ; Falkoni-Mjehović, Daniela ; Režić Tolj, Zrinka Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu // Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke - Knjižica sažetaka - 2021 / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica (ur.). Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2021. str. 52-64

Podaci o odgovornosti

Didović Baranac, Sandra ; Falkoni-Mjehović, Daniela ; Režić Tolj, Zrinka

hrvatski

Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu

Strah od stranoga jezika jedan je od afektivnih i bitnih čimbenika u učenju stranih jezika, kao i u učenju stranoga jezika kao jezika struke. Sukladno pristupu Gardnera i MacIntyrea (1993), strah od stranoga jezika sagledavamo kao strah koji osjećamo kada se od nas zahtijeva korištenje stranoga jezika kojim suvereno ne vladamo. Prema Mihaljević Djigunović (2002), riječ je o osjećaju neugode, nervoze i nesigurnosti koji nas obuzme kada na stranome jeziku trebamo govoriti, čitati ili razumjeti što nam netko govori. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati strah od stranoga jezika među studentima nefiloloških studija koji uče engleski, njemački, španjolski i talijanski kao strani jezik te utvrditi razinu straha prisutnu s obzirom na strani jezik koji se uči. Za ispitivanje straha od stranoga jezika korišten je Upitnik za mjerenje straha od jezika (MacIntyre i Gardner 1994), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 2002). Dobiveni rezultati tumačeni su u kontekstu različitih statusa stranih jezika koji se poučavaju u formalnome obrazovnom okruženju na hrvatskim visokoškolskim institucijama kao strani jezici struke. Istraživanjem se produbljuju spoznaje o strahu od ispitanih stranih jezika, a rezultati istraživanja pomoći će nastavnicima stranih jezika steći detaljniji uvid u ispitani afektivni čimbenik.

engleski jezik ; njemački jezik ; strah od stranoga jezika ; španjolski jezik ; talijanski jezik

nije evidentirano

engleski

Foreign language anxiety as an affective factor in foreign language learning in a higher education learning environment

nije evidentirano

English ; German ; foreign language anxiety ; Spanish ; Italian

nije evidentirano

Podaci o prilogu

52-64.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke - Knjižica sažetaka - 2021

Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica

Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama

2787-7604

Podaci o skupu

5. međunarodna konferencija “Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke” - 2021

poster

01.07.2021-02.07.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice