Primjena modela interaktivne nastave likovne kulture u trećem razredu osnovne škole (CROSBI ID 726565)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomljenović, Zlata ; Negovetić, Sara
hrvatski
Primjena modela interaktivne nastave likovne kulture u trećem razredu osnovne škole
: U nastavi likovne kulture kvalitetna interakcija s učenicima podrazumijeva komunikaciju u kojoj učitelj upotrebljava svoju stručnost odnosno vizualno/likovno znanje i iskustvo kako bi pomogao učenicima u samostalnom stvaranju ideja i spoznaja i transformaciji kognitivnih reprezentacija. Interaktivni model nastave likovne kulture predstavljen u radu temelji se na transformacijskom načinu učenja i poučavanja u kojem se odnos između učitelja i učenika bazira na slobodnoj dvosmjernoj smislenoj razmjeni informacija, mišljenja, ideja i osjećaja, što doprinosi boljem razvoju motivacije, pamćenja i sposobnosti u odnosu na tradicionalne načine izvođenja nastave. Dosadašnje spoznaje o načinima izvođenja nastave likovne kulture ukazuju na činjenicu da su učitelji nedovoljno osviješteni o mogućnostima utjecaja likovne umjetnosti i nastave likovne kulture na učenikov život i razvoj ; također su u nedovoljnoj mjeri pripremljeni za kvalitetno sadržajno i metodičko osmišljavanje nastave likovne kulture. Stoga se u radu predlažu neke strategije i metode koje mogu pomoći u uspješnijoj realizaciji zadataka nastave likovne kulture. U radu je predstavljeno istraživanje u kojem je sudjelovalo 47 učenika iz dvaju trećih razreda Osnovne škole Nikola Tesla u Rijeci. Izvedena je kvantitativna i kvalitativna analiza 178 nastalih učeničkih radova. Rezultati analize potvrdili su hipoteze o pozitivnom učinku modela interaktivne nastave na sve dimenzije učeničkog stvaralaštva koje su se procjenjivale, a to su: uporaba likovnih tehnika i materijala, znanje i razumijevanje likovnih problema i pojmova te likovna kreativnost.
: interaktivni pristup učenju i poučavanju, kreativnost, likovna kultura, likovne tehnike i materijali, nastavne metode
nije evidentirano
engleski
The application of the interactive visual arts teaching model in the third grade of elementary school
nije evidentirano
interactive approach to learning and teaching, creativity, visual arts classes, art techniques and materials, teaching methods
nije evidentirano
Podaci o prilogu
204-217.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
PERSPECTIVE OF ART EDUCATION REFLECTIONS AND OUTCOMES - PERSPEKTIVE UMETNIČKOG OBRAZOVANJA REFLEKSIJE I ISHODI
Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana : Bosnar, Maja
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu
978-86-88591-34-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096