Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere generacije Z (CROSBI ID 454174)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Turčić, Ivan Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere generacije Z / Kolaković, Marko (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Turčić, Ivan

Kolaković, Marko

hrvatski

Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere generacije Z

U interesu je istraživača doći do spoznaje što sve pokreće pojedinca da osnuje (društveno) poduzeće. (Društveno) poduzetnička namjera prvi je korak prema poduzetničkom ponašanju te su se stoga znanstvenici usmjerili na istraživanje prediktora i čimbenika koji utječu na proces formiranja društveno poduzetničkih namjera. Poduzetničko obrazovanje identificirano je kao jedan od možebitnih čimbenika koji utječu na društveno poduzetničke namjere, ali je uočen nedostatak istraživanja tog odnosa. U doktorskom radu je konstruiran model baziran na teoriji planiranog ponašanja u kojem je uvrštena varijabla poduzetničko obrazovanje kao antecendent, dok su glavni konstrukti teorije pretpostavljeni kao medijatori odnosa poduzetničkog obrazovanja i društveno poduzetničkih namjera. Nijedno dosadašnje istraživanje nije konstruiralo i testiralo model na ovakav način. Model se testirao na uzorku od 516 ispitanika studenata generacije Z. Glavne korištene statističke metode su modeliranje strukturnih jednadžbi temeljem kovarijance te analiza višestrukih grupa, dok su podaci za analizu prikupljeni iz anketnog upitnika. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti kako poduzetničko obrazovanje djeluje na društveno poduzetničke namjere generacije Z indirektno, preko stavova prema društvenom poduzetništvu te percipirane kontrole ponašanja. Oni su medijatori tog odnosa, dok subjektivne norme to nisu. Štoviše, subjektivne norme nisu statistički značajno povezane s društveno poduzetničkim namjerama. Dodatno, utvrđena je statistički značajna razlika odnosa poduzetničkog obrazovanja i društveno poduzetničkih namjera s obzirom na fakultetsko usmjerenje studenata. Efekt poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere veći je kod studenata neekonomskog usmjerenja u odnosu na studente ekonomskog usmjerenja generacije Z. Kod studenata generacije Z neekonomskog usmjerenja utvrđen je i direktan i indirektan efekt poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere, dok je kod studenata generacije Z ekonomskog usmjerenja utvrđen samo indirektan efekt.

društveno poduzetničke namjere ; društveno poduzetništvo ; poduzetničko obrazovanje ; generacija Z ; teorija planiranog ponašanja ; SEM ; MGA

nije evidentirano

engleski

The impact of entrepreneurship education on the social entrepreneurial intentions of Generation Z

nije evidentirano

social entrepreneurial intentions ; social entrepreneurship ; entrepreneurship education ; generation Z ; Theory of planned behavior ; SEM ; MGA

nije evidentirano

Podaci o izdanju

200

18.10.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija