Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanstveni bullying kroz faktore odjeka i kvartile: Ljudska prava u riziku zbog „akademske izvrsnosti“ (CROSBI ID 726536)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Romstein, Ksenija Znanstveni bullying kroz faktore odjeka i kvartile: Ljudska prava u riziku zbog „akademske izvrsnosti“ // 5. Osječki dani bioetike. 2022. str. 48-48

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija

hrvatski

Znanstveni bullying kroz faktore odjeka i kvartile: Ljudska prava u riziku zbog „akademske izvrsnosti“

Ljudska prava deklarativno su navedena kao svrha i temelj u različitim znanstvenim disciplinama. Istraživači prikupljaju podatke s ciljem poboljšanja kvalitete života, tj. radi unaprjeđivanja društvenih uvjeta u kojima ljudi žive. Međutim, uvid u rezultate istraživanja u posljednjih 10 godina pokazuje kako se ljudska prava rijetko adekvatno adresiraju, što potencijalno vodi u animozitete i negativnu percepciju određene populacije. Potencijalni uzroci ovog fenomena su akademska kompetitivnost i zahtjevi stvaratelja politika vezanih uz znanost, uključujući upravljanje financiranjem znanosti. Časopisi s visokim faktorom odjeka, znanstvene baze s iskazanim kvartilama i objave na engleskom jeziku su vrlo poželjne, no to pomalo vodi u deterioraciju ljudskih prava. U tim uvjetima, istraživači su orijentirani prema velikim uzorcima, kvalitativnoj metodologiji, standardiziranim testovima i mjerama, a manje prema kvalitativnim propitivanjima stvarnih problema, kroz sistemski pristup području, uključujući soci-kulturno-ekonomski kontekst. Problem nastaje onda kada se ti podatci podučavaju na visokoškolskoj razini u sveučilišnim kolegijima na kojima studenti stječu ključne kompetencije te kasnije ulaze na tržište rada s krivim predodžbama o pojedinim društvenim pojavama. U tom smislu, znanstvena istraživanja su postala sama sebi svrha, umjesto da služe na dobrobit čovječanstva. Fenomen tzv. „akademske izvrsnosti“ treba kritički propitati, posebice u društvenim i humanističkim znanostima, iako i ostala područja znanosti mogu imati koristi od takvog propitivanja. Znanstveni produkti (npr. knjige, članci, preporuke i sl.) trebaju imati snažnu aksiološku osnovu, a istraživači bi trebali biti svjesni dugoročnih učinaka objavljenih podataka, umjesto da budu orijentirani jednokratnom uspjehu.

znanost, akademska izvrsnost, ljudska prava, aksiologija, dugoročni učinci

nije evidentirano

engleski

Science-bullying Through Impact Factor and Quartiles: Human Rights at Stake due to “Academic Excellencies”

nije evidentirano

science, academic excellence, Human Rights, axiology, long-term outcomes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

48-48.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

5. Osječki dani bioetike

Podaci o skupu

5. OSJEČKI DANI BIOETIKE

predavanje

07.11.2022-08.11.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti