Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Likovna dramaturgija kazališta figura Zlatka Boureka, tog začudnog svijeta kazališta nakaza (CROSBI ID 315825)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Županić Benić, Marijana Likovna dramaturgija kazališta figura Zlatka Boureka, tog začudnog svijeta kazališta nakaza // Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 10 (2021), 79-95. doi: 10.21857/yk3jwhnv29

Podaci o odgovornosti

Županić Benić, Marijana

hrvatski

Likovna dramaturgija kazališta figura Zlatka Boureka, tog začudnog svijeta kazališta nakaza

Umjetnost ili bolje rečeno univerzum Zlatka Boureka satkan je od njegove iznimne stvaralačke, istraživalačke, zaigrane, duhovite i nadasve osebujne energije koja promatrača ostavlja bez daha jer što god da je dotakla oblikovala je povijest, kako lutkarstva, tako i svih drugih medija kojima se izražavao. Njegov umjetnički izričaj čine izrazita predanost, umijeće i nadasve istin- ska i jedinstvena poetika kojom spaja elemente nadrealizma i folklora te ih upotpunjuje grotesknim humorom, stvarajući tako poseban ambijent unutar kojeg oživljavaju njegove groteskne figure, nakaze. Okosnica ovog rada je likovna dramaturgija kazališta figura Zlatka Boureka koja podrazumijeva niz različitih, međusobno isprepletenih simultanih vizualnih sustava koji djeluju na kazališno iskustvo publike. Nastoje se istaknuti likovne komponente ove vrste lutkarskog kazališta koje se ne zaustavljaju samo na kreaciji lutke kao protagonista već se osvrće na cjelokupnu sliku same lutkarske inscenacije i njezin doživljaj. Jedna od mogućih perspektiva promatranja likovne drama- turgije prema Posner (2014) može se promišljati s nekoliko polazišta: slike koja podržava, tumači, kontrastira ili na neki drugi način izravno komunicira s tekstom, zatim kao svojevrsna vizualna gramatika koju umjetnik koristi kao autorefleksivni kazališni dijalog s publikom, te kao emocionalni odgovor publike o likovnim elementima predstave, a koji postoji neovisno o radnji koja se zbiva na pozornici ili pak izgovorenom tekstu. U svrhu ovog rada provedeno je istraživanje među studentima kojim se ispituje na temelju odabira nekoliko fotografija lutaka Zlatka Boureka doživljaj likovnog izričaja umjetnika te koje emocije pobuđuje u ispitanicima sam pogled na lutku. Likovna dramaturgija kazališta figura promatra se pritom kao svojevrsna vizualna meta-pripovijest i emocionalni odgovor promatrača na izdvojen aspekt likovnosti, lutku kao nositelja radnje.

emocionalni doživljaj promatrača ; likovna dramaturgija ; likovni izričaj ; lutka ; kazalište figura

nije evidentirano

engleski

The Artistic Dramaturgy of the Zlatko Bourek’s Figure Theatre, that Wonderful World of Freaks Theatre

The art, or even better, the Bourek’s universe is made up of his extraordinary, creative, exploratory, playful, funny, and especially distinctive energy which leaves the observer breathless because whatever it has touched has shaped the history of both puppetry and all other media in which he expressed himself. His artistic expression consists of a distinct devotion, art and, above all, true and unique poetics which combines elements of surrealism and folklore, and complements them with grotesque humour, thus creating a special environment within, which his grotesque figures, freaks come to life. The backbone of this work is the artistic dramaturgy of the theatre of figures by Zlatko Bourek, which includes a number of different, intertwined simultaneous visual systems that affect the theatrical experience of the audience. We try to highlight the artistic components of this type of puppet theatre that do not stop only at the creation of the puppet as the protagonist, but that looks back at the overall picture of the puppets coming to life on stage. One of the possible perspectives of observing visual dramaturgy according to Posner (2014) can be considered from several starting points: images that support, interpret, contrast or otherwise directly communicate with the text, then as a kind of visual grammar used by the artist as an autoreflective theatrical dialogue with audiences, and as an emotional response of the audience about the artistic elements of the play, which exists regardless of the action that takes place on stage or the spoken text. For this paper, a study was conducted among students which examines the experience of the artist’s artistic expression based on the selection of several photographs of Zlatko Bourek’s puppets and which emotions the view of the puppet arouses in the respondents. The artistic dramaturgy of the theatre of figures is viewed as a kind of visual meta-narrative and the emotional response of the observer to a separate aspect of art, the puppet as the bearer of the action.

emotional aspect of the observer ; art dramaturgy ; artistic expression ; puppet ; theatre of figures

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10

2021.

79-95

objavljeno

1848-6231

1848-8951

10.21857/yk3jwhnv29

Povezanost rada

Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Likovne umjetnosti, Primijenjena umjetnost

Poveznice