MODEL VRJEDNOVANJA KVALITETE PRIJEVOZNE USLUGE U JAVNOM CESTOVNOM MEĐUGRADSKOM LINIJSKOM PUTNIČKOM PROMETU (CROSBI ID 454119)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bubalo, Tomislav
Rajsman, Marijan
hrvatski
MODEL VRJEDNOVANJA KVALITETE PRIJEVOZNE USLUGE U JAVNOM CESTOVNOM MEĐUGRADSKOM LINIJSKOM PUTNIČKOM PROMETU
Postizanje odgovarajuće razine kvalitete prijevozne usluge bitna je pretpostavka u pružanju prijevoznih usluga. Mjerenje zadovoljstva putnika smatra se najdjelotvornijim povratnim informacijama, uzimajući u obzir da ono pruža učinkovite, izravne, smislene i objektivne korisničke želje i očekivanja. Stoga, vrjednovanje kvalitete prijevozne usluge mjerenjem zadovoljstva putnika jedno je od najvažnijih pitanja koje se odnosi na poslovne odluke poduzeća za cestovni prijevoz putnika, što je opravdano filozofijom orijentacije prema klijentu i glavnim principima stalnog poboljšanja modernog poduzeća. Zapravo, mjerenje zadovoljstva putnika predstavlja jednu od pet glavnih funkcija znanosti upravljanja koje omogućuje razumijevanje, analizu i poboljšanje. Na taj način, zadovoljstvo putnika temeljni je standard izvedbe i mogući standard izvrsnosti za bilo koje poduzeće za cestovni prijevoz putnika. U ovom doktorskom radu razvijen je hibridni model za vrjednovanje kvalitete prijevozne usluge u cestovnom međugradskom linijskom putničkom prometu metodom mjerenja zadovoljstva putnika. Model VAZP (višekriterijska analiza zadovoljstva putnika) koristi analitičko-hijerarhijski proces (AHP) temeljen na dezagregatnom pristupu i linearnom programiranju. Glavna prednost VAZP pristupa je u tome što poštuje kvalitativni oblik ocjenjivanja i preferencije putnika koje se izražavaju u zadovoljstvu putnika. Istraživanje se temelji na podatcima koji su dobiveni anketnim ispitivanjem zadovoljstva putnika kvalitetom prijevozne usluge u cestovnom međugradskom linijskom putničkom prometu. Rezultati istraživanja opisani su pomoću numeričkih vrijednosti te su grafički prikazani primjenom deskriptivne statističke analize. Primjenom programskog alata Expert Choice i analize osjetljivosti utvrđuju se razlike između dostignute razine kvalitete prijevozne usluge pojedinih cestovnih prijevoznika te predlažu moguća poboljšanja u poslovanju za stjecanje konkurentske prednosti na tržištu prijevozničkih usluga. Ova sposobnost kvalitativnog predstavljanja prosudbi putnika i preferencija čini VAZP prikladnim alatom za procjenu kvalitete zadovoljstva putnika i ocjenu kvalitete usluga u sektoru prijevoza putnika te strateško pozicioniranje i stjecanje konkurentske prednosti na tržištu prijevozničkih usluga.
cestovni putnički promet ; kvaliteta prijevozne usluge ; zadovoljstvo putnika ; analitičko-hijerarhijski postupak (AHP) ; konkurentnost cestovnih prijevoznika
nije evidentirano
engleski
MODEL OF QUALITY ASSESSMENT OF TRANSPORT SERVICE IN PUBLIC ROAD INTERCITY LINE PASSENGER TRAFFIC
nije evidentirano
road passenger traffic ; quality of transport service ; passenger satisfaction ; analytical hierarchical process (AHP) ; competitiveness of road carriers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
171
06.10.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb