Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psiholingvistička obilježja imenica i glagola u pisanim tekstovima udžbenika za prvi i drugi razred (CROSBI ID 74337)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jozipović, Marija ; Matić Škorić, Ana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana Psiholingvistička obilježja imenica i glagola u pisanim tekstovima udžbenika za prvi i drugi razred // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika - prilozi u čast prof. dr. sc. Dunji Pavličević-Franić (Contemporary reflections on the acquisition and learning of the Croatian language - contributions in honor of Dunja Pavličević-Franić) / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.). Zagreb: Alfa, 2022. str. 86-98

Podaci o odgovornosti

Jozipović, Marija ; Matić Škorić, Ana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana

hrvatski

Psiholingvistička obilježja imenica i glagola u pisanim tekstovima udžbenika za prvi i drugi razred

Na početku formalnog obrazovanja u procesu ovladavanja čitanjem dijete bi trebalo biti izloženo učestalim, poznatim, predočivim i konkretnim riječima. Ovaj je rad usmjeren na analizu psiholingvističkih obilježja izdvojenih imenica i glagola koji se pojavljuju u pisanoj građi prvog i drugog razreda, s ciljem utvrđivanja povezanosti između njihove objektivne učestalosti i nekoliko drugih psiholingvističkih obilježja te razlika u tim obilježjima između dva razreda. Iz Školskog korpusa pisanog jezika (RiDDys ; Kuvač Kraljević i Lenček, 2020) izdvojene su imenice i glagoli s pojavnošću ≥12 koje su potom rangirane prema učestalosti. Podatci o psiholingvističkim obilježjima subjektivne učestalosti, predočivosti, poznatosti i konkretnosti riječi preuzeti su iz dviju psiholingvističkih baza (HLB ; Kuvač Kraljević i Olujić, 2018 i MEGAHR ; Peti-Stanić i sur., 2018). Statističkom je obradom djelomično potvrđena povezanost između objektivne i subjektivne učestalosti imenica i glagola te između objektivne učestalosti i konkretnosti kod glagola u drugom razredu. Razlike u psiholingvističkim obilježjima riječi između dvaju razreda nisu pronađene. Rezultati upućuju na to da, unatoč empirijskim nalazima ovoga i niza drugih istraživanja, udžbenici još uvijek nedostatno prate djetetove jezične sposobnosti i mogućnosti.

ovladavanje čitanjem ; leksički razvoj ; psiholingvistička obilježja riječi ; Školski korpus pisanog jezika (RiDDys)

nije evidentirano

engleski

Psycholinguistic features of nouns and verbs in written texts of textbooks for the first and second grade

nije evidentirano

beginning reading ; lexical development ; psycholinguistic features ; School Corpus of Written Language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

86-98.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika - prilozi u čast prof. dr. sc. Dunji Pavličević-Franić (Contemporary reflections on the acquisition and learning of the Croatian language - contributions in honor of Dunja Pavličević-Franić)

Aladrović Slovaček, Katarina

Zagreb: Alfa

2022.

978-953-364-414-1

Povezanost rada

Logopedija