Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja (CROSBI ID 726287)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja. 2022. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja

hrvatski

Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja

Samoregulirano učenje (SRU) je pod snažnim utjecajem razredne prakse, odnosno učitelje se smatra važnim izvorom od kojeg učenici mogu učiti kako učiti i kako kreirati okruženje za učenje koje će poticati samoregulaciju u učenju. Nastavnici smatraju da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, osjećaju se nesigurno po pitanju kako to napraviti i u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Autori razlikuju tri razine čimbenika koji mogu utjecati na implementaciju SRU: razina nastavnika, razina razreda i razina škole. Istraživanja pokazuju da su za implementaciju SRU u razredu važne karakteristike nastavnika kao što su: spol, dob, nastavnički staž, faza profesionalnog razvoja, nastavnička uvjerenja, osobine ličnosti, predanost poslu, doživljaj stresa na poslu itd. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati prediktore nastavničkog poticanja SRU. Istraživanje je provedeno na uzorku od 251 nastavnika osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Primijenjen je upitnik kojim su se mjerile sociodemografske varijable (spol, dob, vrsta škole, područje i status predmeta), nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju, nastavničke osobine ličnosti, nastavnička samoefikasnost, nastavnička predanost, kvaliteta nastavničke interakcije i poticanje samoreguliranog učenja. Rezultati su pokazali da su nastavnička uvjerenja i pristup poučavanju najsnažniji prediktori poticanja SRU, zatim skupina varijabli koje se odnose na vrstu škole, područje i status predmeta, pa spol i dob nastavnika, nastavničke osobine ličnosti, te nastavnička samoefikasnost i nastavnička predanost, a najslabiji doprinos su pokazale varijable kvalitete nastavničke interakcije. Značajni prediktori i postotak objašnjene varijance (32% - 58%) varirali su ovisno o području poticanja SRU. Nastavnici s konstruktivističkim uvjerenjima, pristupom ovladavanju, nastavnici osnovnih škola, koji predaju predmete iz društvenog i humanističkog područja i izborne predmete, nastavnice, stariji nastavnici, nastavnici sa izraženijom ugodnošću, samoefikasnošću, predanošću učenicima i nastavnici koji više pomažu učenicima u većoj mjeri potiču SRU.

poticanje samoreguliranog učenja, obilježja nastavnika, prediktori

nije evidentirano

engleski

Predictors of teacher encouragement of self- regulated learning

nije evidentirano

encouraging self-regulated learning, teacher characteristics, predictors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija