Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama (CROSBI ID 74332)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Brnada, Paula ; Lasić, Josip Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.). Zagreb: Alfa, 2022. str. 135-167

Podaci o odgovornosti

Brnada, Paula ; Lasić, Josip

hrvatski

Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama

Povijesne su okolnosti dovele do višestoljetne povezanosti Hrvata i Mađara. Prošli su kroz povijest odnosa i veza brojne civilizacijske, političke i jezične sukobe da bi došli do suradnje kakvu danas imaju. Temelji se njihovih današnjih dobrosusjedskih i prijateljskih odnosa zasnivaju i na odnosu prema manjinama i manjinskim etničkim skupinama u dvjema državama. Prava mađarske manjine u Republici Hrvatskoj uređena su nizom zakonskih rješenja, a isto se može potvrdi promotri li se položaj zajednice Hrvata u Mađarskoj. Hrvati, naime, imaju, kao i Mađari u Republici Hrvatskoj, osigurana prava i slobodno brinu o svojoj kulturi, običajima i jeziku. U radu je fokus usmjeren na jezik te se cilj prikazati (o)čuvanje hrvatskoga jezika u domeni rada i organizacije odgojno-obrazovnih ustanova na hrvatskome jeziku. Središte je istraživanje glavni mađarski grad Budimpešta do se ostala mjesta, općine i prostori na kojima živi hrvatska manjina neće posebno istraživati. Uzimaju se u promatranje budimpeštanske ustanove u kojima se cjelokupna ili dio nastave i aktivnosti odvija na hrvatskome jeziku. To su: (1) hrvatski vrtić, osnovna škola, gimnazija i đački dom u Budimpešti (pokratom HOŠIG) i (2) Odsjek slavistike pri Filozofskome fakultetu Sveučilišta Lóránta Eötvösa u Budimpešti (pokratom ELTE). Kroz promatranje se njihovoga rada žele opisati karakteristike hrvatskoga jezika u nastavi i kako se čuva hrvatski kao nasljedni jezik. Istraživanje hrvatskoga kao jezika nastave i kao nasljednoga jezika na primjeru grada Budimpešte može se uzeti kao referentna baza sa smjernicama (eng. guidlines) za šira istraživanja u budućnosti jer su takva istraživanja danas nužna krene li se od činjenice o promijenjenome statusu i položaju hrvatskoga jezika općenito izvan granica Republike Hrvatske u posljednjih nekoliko desetljeća.

jezik Hrvata u Mađarskoj, hrvatski kao nasljedni jezik, hrvatski kao nastavni jezik, budimpeštanski obrazovni sustav, očuvanje jezika

nije evidentirano

engleski

Contemporary view on Croatian Language in the Educational System of the City of Budapest

nije evidentirano

language of Croatians in Hungary, Croatian as a heritage langugae, Croatian language as the language of instruction, educational system of Budapest, language preservation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

135-167.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika

Aladrović Slovaček, Katarina

Zagreb: Alfa

2022.

978-953-364-414-1

Povezanost rada

Filologija