Primjena virtualne i proširene stvarnosti u turizmu: stanje i perspektive (CROSBI ID 726053)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Križman Pavlović, Danijela ; Kirac, Antonio
hrvatski
Primjena virtualne i proširene stvarnosti u turizmu: stanje i perspektive
Predmet istraživanja ovoga rada su virtualna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) - sektori informacijsko komunikacijske tehnologije (ICT) koji svoju primjenu nalaze u različitim područjima života, pa tako i turizma. Ove su tehnologije popularizirane prije dvadesetak godina i od tada se značajno razvijaju. Kreiraju uranjajuće iskustvo i povećavaju zadovoljstvo turista cjelokupnom ponudom. WTTC navodi da su zdravlje, održivi razvoj, sigurnost i tehnologija stupovi budućeg razvoja turizma. Shodno tome, autori su u radu postavili tri cilja. Prvi se cilj odnosio na istraživanje, analiziranje i sistematiziranje dosadašnjih spoznaja o primjeni VR i AR tehnologije u turizmu te utvrđivanja trendova budućeg razvoja virtualne tehnologije i virtualnog turizma. Drugi je cilj bio istražiti primjenu VR i AR tehnologije u predstavljanju inozemnih i domaćih turističkih destinacija na tržištu. Treći cilj bio je utvrdili razinu informiranosti i stav hrvatskog stanovništva o primjeni VR i AR tehnologije u turizmu. Da bi ostvarili prvi cilj autori su prikupili relevantnu znanstvenu i stručnu literature koja obrađuje područje VR i AR tehnologije i njenu primjenu u turizmu. Analizom sadržaja mrežnih stranica deset najboljih turističkih destinacija u svijetu, zatim Hrvatske i 21 regionalne turističke destinacije u Hrvatskoj realiziran je drugi cilj rada. Za potrebe ostvarenja trećeg cilja autori su proveli ispitivanje hrvatskog stanovništva pomoću anketnog upitnika. Rezultati istraživanja doprinose razvoju teorije i prakse u području marketinga i menadžmenta turističke destinacije.
virtualna stvarnost (VR), proširena stvarnost (AR), turistička destinacija, virtualni turizam, marketing, svijet i Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Application of virtual and augmented reality in tourism: state and perspectives
nije evidentirano
virtual reality (VR), augmented reality (AR), tourist destination, virtual tourism, marketing, the world and Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
175-190.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022), Book of Papers
Gregurec, Iva
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)
2459-7953
Podaci o skupu
7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022)
predavanje
21.10.2022-21.10.2022
Varaždin, Hrvatska