Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu (CROSBI ID 725927)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Galeković, Martina ; Romstein, Ksenija ; Širić, Ljiljana Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. 2022. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Galeković, Martina ; Romstein, Ksenija ; Širić, Ljiljana

hrvatski

Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu

Pripovjedne sposobnosti djece predškolske dobi jedan su od pokazatelja djetetove spremnosti za školu. One ovise o predispozicijama samog pojedinog djeteta i o okolini, pri čemu je primjereni pristup u procjeni pripovjednih sposobnosti osnova njihova poticanja. S aspekta jezično-govornog razvoja, pripovijedanje je jedna od mjera pragmatičke sposobnosti, ali daje i uvid u širinu rječnika i jezično razumijevanje, koje su bitne za praćenje nastavnog procesa te djetetovo funkcioniranje u neposrednoj okolini. Cilj istraživanja je bio steći uvid u osobitosti pripovjednog diskursa u dobi pred polazak u školu. Tijekom pedagoške godine 2021./2022. prikupljeni su podaci djece prosječne dobi od 6 do 7 godina koji pohađaju dječje vrtiće na području Hrvatske (N=75, M=39, Ž=36, prosječna KD=6, 07 g.) i čiji su roditelji dali pristanak za sudjelovanje u istraživanju. Za potrebe istraživanja odabrana je metoda pripovijedanja na temelju slikovnog predloška iz hrvatske inačice MAIN testa (Hržica i Kuvač Kraljević, 2020). U pripovijedanju su bodovani proizvodnja i razumijevanje, brzina u pripovijedanju i vrste rečenica koje su prisutne u diskursu predškolske djece. Osim makrostrukturalne razine i razumijevanja sadržaja priče promatrani su i jezični elementi kojima gradimo priču i koji pokazuju sintaktičku produktivnost i leksičku raznolikost. Rezultati pokazuju kako djeca koja imaju niže postignuće na zadatcima fonološke svjesnosti imaju i niže postignuće u vještinama pripovijedanja. Djeca kojoj je određena odgoda upisa u prvi razred osnovne škole imaju niže postignuće u svim elementima pripovjednih sposobnosti. Dobiveni rezultati mogu poslužiti dvojako, kao osnova pedagoškim stručnjacima (odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i stručnim suradnicima) u osmišljavanju aktivnosti poticanja jezično-govornoga razvoja u kontekstu tranzicije te kao temelj daljnjim istraživanjima jezično- govornog razvoja djece predškolske dobi s izraženom interdisciplinarnom komponentom.

jezično-govorni razvoj, djeca predškolske dobi, pripovjedne sposobnosti, spremnost za školu, tranzicija

nije evidentirano

engleski

Narrative skills of preschool children transitioning from the kindergarten to the primary school

nije evidentirano

speech-language development, preschool children, narrative skills, school readiness, transition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju

Podaci o skupu

1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija - Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju

predavanje

21.10.2022-22.10.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano