Utjecaj poremećaja u globalnim i gospodarskim procesima na ponašanje potrošača (CROSBI ID 725871)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Novak, Ema ; Hrustek, Larisa ; Kutnjak, Ana
hrvatski
Utjecaj poremećaja u globalnim i gospodarskim procesima na ponašanje potrošača
Ponašanje potrošača u suvremenoj trgovini uvjetovano je brojnim općim, psihološkim, socijalnim, marketinškim i drugim čimbenicima. Obitelj, interesne skupine, društvo, kultura, osobni ukus, kao i financijska moć samih potrošača uvelike oblikuju njihove preferencije prema kupnji određenih proizvoda i usluga. No, razmišljanje potrošača značajno se mijenja uslijed naglih i neizvjesnih svjetskih promjena kojima se, u posljednje tri godine, suočava, ponajprije, Europa, a samim time i Republika Hrvatska. Pandemija Covid-19, čije se posljedice na sve aspekte ljudskog života osjećaju još i danas, izbijanje rata u Ukrajini, koji postavlja nova pravila vanjskotrgovinske politike te ulazak Republike Hrvatske u schengenski prostor i uvođenje nove službene valute, samo su neki od poremećaja koji utječu na ponašanje potrošača, njihove strahove, želje i potrebe. Cilj ovog rada je prikazati kako novije svjetske krize formiraju ponašanje potrošača i u kolikoj mjeri ga mijenjaju. Kroz detaljan pregled dostupne literature obrađena su tri značajna poremećaja - pandemija Covid-19, rat u Ukrajini i uvođenje nove službene valute u europske zemlje te je postavljen temelj za buduće, empirijsko, istraživanje.
ponašanje potrošača ; poremećaji ; Covid-19 ; rat u Ukrajini ; euro
nije evidentirano
engleski
The influence of disruptions in global and economic processes on consumer behavior
nije evidentirano
consumer behavior ; disruptions ; Covid-19 ; war in Ukraine ; euro
nije evidentirano
Podaci o prilogu
151-161.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Book of Papers, 7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022)
Gregurec, Iva ; Keglević Kozjak, Suzana ; Hrustek, Larisa ; Cvetko, Ladislav
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)
2459-7953
Podaci o skupu
7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022)
predavanje
21.10.2022-21.10.2022
Varaždin, Hrvatska