Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja (CROSBI ID 725823)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Jelinčić, Daniela Angelina
hrvatski
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja
Kulturna i turistička iskustva vrlo su ovisna o vizualnim podražajima. U skladu s ekonomijom doživljaja, kulturno-turistički doživljaji se pamte kada se atrakcija temelji na uključivanju svih pet osjetila jer je tada i veća mogućnost doživljavanja emocija. Većina ljudi svijet doživljava kroz osjet vida. Ljudski vid je u odnosu na onaj mnogih drugih sisavaca relativno snažan (za razliku od, primjerice, osjeta mirisa) i većina nas smatra ga primarnim osjetilom. Ovo će izlaganje dati pregled osnovnih vizualnih podražaja koji utječu na doživljaj posjetitelja kulturno-turističke atrakcije te prikazati rezultate istraživanja odnosa između vizualnih podražaja i emocija u kontekstu kulturnog turizma. Svrha izlaganja je pružanje smjernica za dizajn osjetilnih (muzejskih) iskustava. Predstavit će dva mehanizma izazivanja emocija: psihološke čimbenike i umjetničke vizualne podražaje. U kontekstu teorija različitih afektivnih stanja u turističkom okružju, ispituje se povezanost umjetničkih vizualnih podražaja (boja, oblik, simetrija, apstrakcija, složenost itd.) i emocionalnog uzbuđenja kulturnih turista. Metode korištene u istraživanju su pregled literature te specifično dizajnirana metoda stimulacije ispitanika koja se temelji na metodama samoprocjene, odnosno na psihofiziološkim mjerama (stopa vodljivosti kože, pokreti mišića lica kao odgovor na stimulus). Rezultati su pokazali da vizualni podražaji snažnije utječu na uspješnost izazivanja tuge u odnosu na ostale emocije. Osim toga, istraživanje nije donijelo zaključke o jasno definiranim odnosima između vizualnih podražaja i specifičnih emocija, ali primjena općenitih nalaza može pružiti veće razumijevanje mehanizama izazivanja emocija vizualnim podražajima i potaknuti daljnja istraživanja. Osim u domeni turizma, nalazi su primjenjivi i u drugim područjima.
vizualni podražaji ; dizajn doživljaja ; kulturni turizam
nije evidentirano
engleski
Visual stimuli and Cultural Tourism Experience Design
nije evidentirano
visual stimuli ; experience design ; cultural tourism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-25.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji
Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo
0-000-00000-0
Podaci o skupu
Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva: Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji
predavanje
20.10.2022-21.10.2022
Zagreb, Hrvatska