Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja (CROSBI ID 725823)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Jelinčić, Daniela Angelina Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja // Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji / Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2022. str. 24-25

Podaci o odgovornosti

Jelinčić, Daniela Angelina

hrvatski

Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja

Kulturna i turistička iskustva vrlo su ovisna o vizualnim podražajima. U skladu s ekonomijom doživljaja, kulturno-turistički doživljaji se pamte kada se atrakcija temelji na uključivanju svih pet osjetila jer je tada i veća mogućnost doživljavanja emocija. Većina ljudi svijet doživljava kroz osjet vida. Ljudski vid je u odnosu na onaj mnogih drugih sisavaca relativno snažan (za razliku od, primjerice, osjeta mirisa) i većina nas smatra ga primarnim osjetilom. Ovo će izlaganje dati pregled osnovnih vizualnih podražaja koji utječu na doživljaj posjetitelja kulturno-turističke atrakcije te prikazati rezultate istraživanja odnosa između vizualnih podražaja i emocija u kontekstu kulturnog turizma. Svrha izlaganja je pružanje smjernica za dizajn osjetilnih (muzejskih) iskustava. Predstavit će dva mehanizma izazivanja emocija: psihološke čimbenike i umjetničke vizualne podražaje. U kontekstu teorija različitih afektivnih stanja u turističkom okružju, ispituje se povezanost umjetničkih vizualnih podražaja (boja, oblik, simetrija, apstrakcija, složenost itd.) i emocionalnog uzbuđenja kulturnih turista. Metode korištene u istraživanju su pregled literature te specifično dizajnirana metoda stimulacije ispitanika koja se temelji na metodama samoprocjene, odnosno na psihofiziološkim mjerama (stopa vodljivosti kože, pokreti mišića lica kao odgovor na stimulus). Rezultati su pokazali da vizualni podražaji snažnije utječu na uspješnost izazivanja tuge u odnosu na ostale emocije. Osim toga, istraživanje nije donijelo zaključke o jasno definiranim odnosima između vizualnih podražaja i specifičnih emocija, ali primjena općenitih nalaza može pružiti veće razumijevanje mehanizama izazivanja emocija vizualnim podražajima i potaknuti daljnja istraživanja. Osim u domeni turizma, nalazi su primjenjivi i u drugim područjima.

vizualni podražaji ; dizajn doživljaja ; kulturni turizam

nije evidentirano

engleski

Visual stimuli and Cultural Tourism Experience Design

nije evidentirano

visual stimuli ; experience design ; cultural tourism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-25.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji

Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela

Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo

0-000-00000-0

Podaci o skupu

Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva: Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji

predavanje

20.10.2022-21.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Dizajn, Ekonomija, Etnologija i antropologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Psihologija