Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja (CROSBI ID 725768)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Oreški, Dijana ; Višnjić, Dunja Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja // Book of Papers 7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022) / L.Gregurec, I ; Keglevic Kozjak, S. ; Hrustek, L. et al. (ur.). Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2022. str. 59-67

Podaci o odgovornosti

Oreški, Dijana ; Višnjić, Dunja

hrvatski

Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja

Posljednjih godina došlo je do velikog porasta natjecanja među poduzećima u stvaranju i održavanju pozicije na tržištu. Poboljšanje konkurentnosti poduzeća u velikoj mjeri ovisi o sposobnosti usklađivanja sa željama klijenata na konkurentnom tržištu. Stoga se poslovni rezultati poduzeća mogu poboljšati kvalitetnim modelima segmentacije klijenata. Segmentacija klijenata može se provesti različitim metodama koristeći podatke o karakteristikama klijenata i njihovih navika s ciljem prilagodbe marketinških planova, identificiranja trendova, planiranja razvoja proizvoda, reklamnih kampanja i isporuke relevantnih proizvoda i/ili usluga. Segmentacija klijenata omogućuje kreiranje personaliziranih poruka za bolju komunikaciju sa željenim skupinama klijenata. U ovom radu primjenjujemo metodu segmentacije klijenata koja se temelji na algoritmu nenadziranog strojnog učenja, analizi latentnih klasa. Analiza latentnih klasa se primjenjuje za grupiranje prošlih klijenata poduzeća na temelju njihovog ponašanja pri kupnji. Predloženi pristup primjenjuje se na javno dostupnom skupu podataka kako bi se identificirale grupe klijenata sličnih karakteristika. Rezultati ukazuju na učinkovitost i primjenjivost predloženog pristupa u rješavanju slučajeva iz stvarnog života.

segmentacija klijenata, klaster analiza, rudarenje podataka

nije evidentirano

engleski

Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja

nije evidentirano

client segmentation ; cluster analysis ; data mining

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-67.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

L.Gregurec, I ; Keglevic Kozjak, S. ; Hrustek, L. ; Cvetko, L

Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)

2459-7953

Podaci o skupu

7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022)

predavanje

21.10.2022-21.10.2022

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti