Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu? (CROSBI ID 725688)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara ; Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu?
Neupitno je da primjena digitalne tehnologije u obrazovanju otvara nove prilike za učenje i poučavanje (Chauhan, 2017), ali iznenadni prelazak na nastavu na daljinu uslijed pandemije zahtijevao je od nastavnika brzu prilagodbu na nove okolnosti poučavanja i života općenito. Cilj rada bio je ispitati iskustva nastavnika tijekom provođenja nastave na daljinu kroz prva tri pandemijska vala. Ispitane su razlike između predmetnih nastavnika osnovnih i srednjih škola te s obzirom na radni staž u nastavi (0-7, 8-20, 21+ godina). Nastavnici su u sklopu istraživanja učinaka projekta e-Škole ispunili online upitnik kojim se ispitivala percepcija socio- kontekstualnih odrednica nastave na daljinu (profesionalna i osobna ravnoteža, jasnoća očekivanja i kolegijalnost), korisnost iskustva online nastave, procjena kontrole, uživanja i anksioznosti te uspješnosti. Ispitana je učestalost primjene digitalne tehnologije za poticanje konstruktivističkog i reproduktivnog učenja u nastavi na daljinu, kao i vrijeme provedeno u edukacijama o primjeni tehnologija u obrazovanju u protekle dvije godine. Rezultati pokazuju da su se nastavnici procijenili relativno uspješnima u izvođenju nastave na daljinu, ali su iskazali i niske razine uživanja te umjerenu uspješnost u balansiranju obaveza. Nastavnici srednjih škola izvještavali su o boljoj profesionalnoj i osobnoj ravnotežu, većem osjećaju uživanja i manjoj anksioznosti prilikom provođenja nastave, procjenjivali su se uspješnijima u odnosu na druge te su češće poticali konstruktivističko, a rjeđe reproduktivno učenje. Nastavnici s manje godina radnog staža izvještavali su o pozitivnijim iskustvima odnosno iskazivali su bolju osobnu ravnotežu i veći osjećaj kontrole, uz veću percipiranu podršku u odnosu na nastavnike s više godina radnog staža. Nastavnici s najduljim stažem proveli su najviše vremena u edukacijama. U usporedbi s nastavnicima sa srednjom duljinom staža, češće su koristili aktivnosti poticanja konstruktivističkog učenja te su procjenjivali iskustvo nastave na daljinu korisnijim, unatoč velikom angažmanu. Navedeni rezultati sagledani su u kontekstu implikacija za razvoj psiholoških i obrazovnih programa podrške nastavnicima, posebice u izazovnim vremenima, s naglaskom na važnost poticanja daljnje integracije digitalne tehnologije u poučavanje. Rezultati upućuju na to da je, prilikom planiranja intervencija za poticanje dobrobiti nastavnika, posebnu pažnju potrebno usmjeriti na nastavnike u osnovnim školama i na nastavnike s dužim radnim stažem.
nastava na daljinu ; digitalna tehnologija ; iskustva nastavnika ; profesionalni i osobni razvoj ; osnovne i srednje škole
nije evidentirano
engleski
What can we learn from the experiences of primary and secondary school teachers during remote teaching?
nije evidentirano
distance learning ; digital technology ; teacher experiences ; professional and personal development ; primary and secondary schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
113-114.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Odak, Ivana i sur.
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Podaci o skupu
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
predavanje
19.10.2022-20.10.2022
Zagreb, Hrvatska