Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu? (CROSBI ID 725688)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Rončević Zubković, Barbara ; Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu? // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? - knjiga sažetaka / Odak, Ivana i sur. (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 113-114

Podaci o odgovornosti

Rončević Zubković, Barbara ; Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

hrvatski

Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu?

Neupitno je da primjena digitalne tehnologije u obrazovanju otvara nove prilike za učenje i poučavanje (Chauhan, 2017), ali iznenadni prelazak na nastavu na daljinu uslijed pandemije zahtijevao je od nastavnika brzu prilagodbu na nove okolnosti poučavanja i života općenito. Cilj rada bio je ispitati iskustva nastavnika tijekom provođenja nastave na daljinu kroz prva tri pandemijska vala. Ispitane su razlike između predmetnih nastavnika osnovnih i srednjih škola te s obzirom na radni staž u nastavi (0-7, 8-20, 21+ godina). Nastavnici su u sklopu istraživanja učinaka projekta e-Škole ispunili online upitnik kojim se ispitivala percepcija socio- kontekstualnih odrednica nastave na daljinu (profesionalna i osobna ravnoteža, jasnoća očekivanja i kolegijalnost), korisnost iskustva online nastave, procjena kontrole, uživanja i anksioznosti te uspješnosti. Ispitana je učestalost primjene digitalne tehnologije za poticanje konstruktivističkog i reproduktivnog učenja u nastavi na daljinu, kao i vrijeme provedeno u edukacijama o primjeni tehnologija u obrazovanju u protekle dvije godine. Rezultati pokazuju da su se nastavnici procijenili relativno uspješnima u izvođenju nastave na daljinu, ali su iskazali i niske razine uživanja te umjerenu uspješnost u balansiranju obaveza. Nastavnici srednjih škola izvještavali su o boljoj profesionalnoj i osobnoj ravnotežu, većem osjećaju uživanja i manjoj anksioznosti prilikom provođenja nastave, procjenjivali su se uspješnijima u odnosu na druge te su češće poticali konstruktivističko, a rjeđe reproduktivno učenje. Nastavnici s manje godina radnog staža izvještavali su o pozitivnijim iskustvima odnosno iskazivali su bolju osobnu ravnotežu i veći osjećaj kontrole, uz veću percipiranu podršku u odnosu na nastavnike s više godina radnog staža. Nastavnici s najduljim stažem proveli su najviše vremena u edukacijama. U usporedbi s nastavnicima sa srednjom duljinom staža, češće su koristili aktivnosti poticanja konstruktivističkog učenja te su procjenjivali iskustvo nastave na daljinu korisnijim, unatoč velikom angažmanu. Navedeni rezultati sagledani su u kontekstu implikacija za razvoj psiholoških i obrazovnih programa podrške nastavnicima, posebice u izazovnim vremenima, s naglaskom na važnost poticanja daljnje integracije digitalne tehnologije u poučavanje. Rezultati upućuju na to da je, prilikom planiranja intervencija za poticanje dobrobiti nastavnika, posebnu pažnju potrebno usmjeriti na nastavnike u osnovnim školama i na nastavnike s dužim radnim stažem.

nastava na daljinu ; digitalna tehnologija ; iskustva nastavnika ; profesionalni i osobni razvoj ; osnovne i srednje škole

nije evidentirano

engleski

What can we learn from the experiences of primary and secondary school teachers during remote teaching?

nije evidentirano

distance learning ; digital technology ; teacher experiences ; professional and personal development ; primary and secondary schools

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-114.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Odak, Ivana i sur.

Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija