Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 453684)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mihaljević, Dora Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju / Löw, Ajana ; Wagner Jakab, Ana (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2022

Podaci o odgovornosti

Mihaljević, Dora

Löw, Ajana ; Wagner Jakab, Ana

hrvatski

Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju

Istraživanja sustavno pokazuju da roditelji djece s teškoćama u razvoju postižu veće razine stresa od roditelja djece tipičnog razvoja (Almogbel i sur., 2017). Karakteristike djeteta s teškoćama često se dovode u korelaciju s roditeljskim stresom, a zabrinjava i činjenica da kronični stresori imaju veliki utjecaj i na kvalitetu partnerskog odnosa (Hartley i sur., 2011). Cilj ovog istraživanja je ispitati stres i interakcije u partnerskom odnosu roditelja djece s teškoćama u razvoju. Također, ispitana je povezanost roditeljskog stresa s karakteristikama djeteta koje obuhvaćaju verbalne sposobnosti djeteta, učestalost nepoželjnih ponašanja i razinu samostalnosti djeteta. Istraživanje je provedeno online na uzorku od 248 roditelja djece s teškoćama u razvoju na području Republike Hrvatske. U svrhu istraživanja korišteni su hrvatska adaptacija Upitnika roditeljskog stresa OBVL-K, Inventar afektivnosti i antagonizma u braku te pitanja o karakteristikama djeteta i socio-demografskim podacima roditelja. Rezultati pokazuju statistički značajnu pozitivnu povezanost između roditeljskog stresa i učestalosti nepoželjnih ponašanja. Nadalje, utvrđena je statistički značajna negativna povezanost između roditeljskog stresa i pozitivnih interakcija te pozitivna povezanost između roditeljskog stresa i negativnih interakcija između partnera. Istraživanje nije pokazalo statistički značajnu povezanost između roditeljskog stresa i samostalnosti djeteta, kao ni verbalnih sposobnosti djeteta. Dobiveni rezultati daju uvid u određene procese unutar obitelji djece s teškoćama u razvoju, a posebni naglasak stavljaju na partnerske odnose roditelja koji još nisu dovoljno prepoznati kao čimbenik potreban osnaživanja i potpore. Rezultati istraživanja koristit će kao smjernice za praksu u smislu razumijevanja potreba roditelja djece s teškoćama i unapređenja strategija podrške od strane stručnjaka i sustava.

roditelji djece s teškoćama u razvoju ; roditeljski stres ; partnerski odnosi ; karakteristike djeteta ; pozitivne i negativne interakcije

nije evidentirano

engleski

Stress and positive and negative interactions in intimate relationships among parents of children with disabilities

nije evidentirano

parents of children with disabilities ; parental stress ; intimate relationships ; child's characteristics ; positive and negative partner interactions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

28.06.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Psihologija

Poveznice