Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 453684)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mihaljević, Dora
Löw, Ajana ; Wagner Jakab, Ana
hrvatski
Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju
Istraživanja sustavno pokazuju da roditelji djece s teškoćama u razvoju postižu veće razine stresa od roditelja djece tipičnog razvoja (Almogbel i sur., 2017). Karakteristike djeteta s teškoćama često se dovode u korelaciju s roditeljskim stresom, a zabrinjava i činjenica da kronični stresori imaju veliki utjecaj i na kvalitetu partnerskog odnosa (Hartley i sur., 2011). Cilj ovog istraživanja je ispitati stres i interakcije u partnerskom odnosu roditelja djece s teškoćama u razvoju. Također, ispitana je povezanost roditeljskog stresa s karakteristikama djeteta koje obuhvaćaju verbalne sposobnosti djeteta, učestalost nepoželjnih ponašanja i razinu samostalnosti djeteta. Istraživanje je provedeno online na uzorku od 248 roditelja djece s teškoćama u razvoju na području Republike Hrvatske. U svrhu istraživanja korišteni su hrvatska adaptacija Upitnika roditeljskog stresa OBVL-K, Inventar afektivnosti i antagonizma u braku te pitanja o karakteristikama djeteta i socio-demografskim podacima roditelja. Rezultati pokazuju statistički značajnu pozitivnu povezanost između roditeljskog stresa i učestalosti nepoželjnih ponašanja. Nadalje, utvrđena je statistički značajna negativna povezanost između roditeljskog stresa i pozitivnih interakcija te pozitivna povezanost između roditeljskog stresa i negativnih interakcija između partnera. Istraživanje nije pokazalo statistički značajnu povezanost između roditeljskog stresa i samostalnosti djeteta, kao ni verbalnih sposobnosti djeteta. Dobiveni rezultati daju uvid u određene procese unutar obitelji djece s teškoćama u razvoju, a posebni naglasak stavljaju na partnerske odnose roditelja koji još nisu dovoljno prepoznati kao čimbenik potreban osnaživanja i potpore. Rezultati istraživanja koristit će kao smjernice za praksu u smislu razumijevanja potreba roditelja djece s teškoćama i unapređenja strategija podrške od strane stručnjaka i sustava.
roditelji djece s teškoćama u razvoju ; roditeljski stres ; partnerski odnosi ; karakteristike djeteta ; pozitivne i negativne interakcije
nije evidentirano
engleski
Stress and positive and negative interactions in intimate relationships among parents of children with disabilities
nije evidentirano
parents of children with disabilities ; parental stress ; intimate relationships ; child's characteristics ; positive and negative partner interactions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31
28.06.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb