Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Slušanje barokne glazbe dječjem vrtiću (CROSBI ID 453490)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Klobučar, Kristina Slušanje barokne glazbe dječjem vrtiću / Nikolić, Lidija ; Ercegovac-Jagnjić, Gordana (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2022

Podaci o odgovornosti

Klobučar, Kristina

Nikolić, Lidija ; Ercegovac-Jagnjić, Gordana

hrvatski

Slušanje barokne glazbe dječjem vrtiću

Glazba je vrlo bitna sastavnica života svake osobe. Ljudi glazbu osjećaju i doživljavaju na različite načine, intelektualno i emocionalno. Glazba ima velik utjecaj na čovjeka, ona ga može ubrzati ili usporiti, utjecati na njegovo raspoloženje čak i promijeniti percepciju prostora. Glazba se može slušati pasivno i aktivno, pasivno slušanje nije manje bitno od aktivnog. I kod djece rane i predškolske dobi, glazba ima vrlo bitnu ulogu. Ona, ukoliko je dobro izabrana, djeci donosi radost i stvoritelj je blage i ugodne atmosfere. Glazba obogaćuje djetetove emocije, a možemo ju nazvati i pokretačem svih sposobnosti djeteta, što nam govori da glazba utječe i na cjelokupan razvoj djeteta. Vrlo je bitno da za slušanje u ranoj i predškolskoj dobi izaberemo glazbu koja će u djetetu probuditi radost, sreću i pokretljivost. Takvu glazbu biramo kako bi dijete razvilo trajnu ljubav prema glazbi i kako bi joj se uvijek „rado vraćalo“. U današnje vrijeme, popularno je slušati elektronsku glazbu, pop-rock, zabavnu glazbu i sl. no vrlo je bitno za slušanje u ranoj i predškolskoj dobi izabrati kvalitetnu glazbu koja ispunjava sve djetetove potrebe. Barok je bio prekretnica u cijeloj povijesti glazbe a u njemu je skladano mnogo instrumentalnih i vokalno- instrumentalnih djela koja se nalaze na popisima glazbene literature za slušanje. U ugođajima baroknih skladbi možemo pronaći šaljivost i razigranost te mir i nježnost, što u djetetu pobuđuje maštu, uljepšava igru, ali i djeluje umirujuće kada je to potrebno točnije, zadovoljava djetetove glazbene potrebe. Analiza glazbenih primjera koje predlažu glazbeni pedagozi i odgojitelji koji rade s djecom u vrtiću pokazala je kako su skladbe baroka pogodne za aktivno slušanje u okviru glazbenih aktivnosti koje se provode u dječjim vrtićima.

glazba ; pasivno slušanje ; aktivno slušanje ; barokna glazba

nije evidentirano

engleski

Listening to baroque music in kindergarten

nije evidentirano

music ; passive listening ; active listening ; baroque music

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33

30.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta