Otpustiti ili ne otpustiti? – donošenje odluke o otpuštanju s logopedske terapije djece s razvojnim jezičnim poremećajem (CROSBI ID 725059)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kelić, Maja ; Roulstone, Sue ; McKean, Cristina ; Pavičić Dokoza, Katarina
hrvatski
Otpustiti ili ne otpustiti? – donošenje odluke o otpuštanju s logopedske terapije djece s razvojnim jezičnim poremećajem
Odluka o otpuštanju s terapije stresna je i konfliktna odluka te predstavlja jedan od najvećih izazova u logopediji. Unatoč tome, vrlo je mali broj istraživanja na ovu temu, postojeća istraživanja uglavnom promatraju emocionalni utjecaj ove odluke na logopeda koji ju donosi, a ne sam proces odlučivanja i faktore koji utječu na donošenje odluke. Otpuštanje s terapije djece s razvojnim jezičnim poremećajem (RJP) osobito je zanimljivo u kontekstu novih spoznaja o RJP-u i odmaka od medicinskog modela poremećaja prema holističkim funkcionalnim modelima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koji faktori utječu na odluku o otpuštanju u sustavu zdravstva, kako ovi faktori međusobno utječu jedni na druge, te opisati iskustvo otpuštanja s terapije i samo razumijevanje ovog koncepta. Ovo je istraživanje dio većeg istraživanja usmjerenog razumijevanju donošenja odluka u kliničkom kontekstu, u sklopu projekta COST ACTION IS1406. Korišten je kvalitativni fenomenološki dizajn. Sudionici istraživanja bili logopedi iz Hrvatske koji rade s djecom s RJP-om u sustavu zdravstva, različite dobi i godina stručnog iskustva. Istraživanje je provedeno u dvije faze: individualni polustrukturirani intervjui (10 logopeda) i fokus grupa (11 logopeda). Materijali su analizirani induktivno i deduktivno. Tijekom izlaganja bit će predstavljene tri skupine rezultata: faktori koji dovode do otpuštanja s terapije, model otpuštanja s terapije te razumijevanje otpuštanja. Analizom su otkrivena četiri faktora koja logopedi uzimaju u obzir pri odluci o otpuštanju djeteta s RJP-om s terapije: plato tj. izostanak napretka, djetetova postignuća, motivacija za terapiju i podrška. Svaki od ovih faktora podrazumijeva niz subfaktora i heuristika koji opisuju proces odlučivanja. Identificirane su tri središnje teme koje opisuju odluku o otpuštanju s terapije. Logopedi otpuštanje s terapije razumiju kao proces, a ne iznenadnu odluku. Ipak, konačnost ove odluke za logopeda predstavlja izazov i unutarnji konflikt. Naposljetku, prepoznat je i emocionalni utjecaj ove odluke na roditelje i dijete u terapiji.
otpuštanje s terapije, razvojni jezični poremećaj, odlučivanje u kliničkoj praksi, poticajne metode za otkrivanje tacitnog znanja
nije evidentirano
engleski
To discharge or not to discharge? – exploring therapists’ decision making on discharge of children with developmental language disorder
nije evidentirano
discharge from speech and language therapy, developmental language disorder, decision-making in clinical practice, knowledge elicitation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-73.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice : zbornik sažetaka
Pavičić Dokoza, Katarina
Split: Hrvatsko logopedsko društvo
978-953-55555-3-7
Podaci o skupu
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
predavanje
01.04.2022-03.04.2022
Split, Hrvatska