Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja (CROSBI ID 453444)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Monika Vidović
Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina
hrvatski
Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja
Svako je dijete s poremećajem iz spektra autizma jedinstveno po svojim sociokognitivnim te jezičnim mogućnostima, stupnju teškoća koji ima te, općenito govoreći, podršci koju dobiva iz svoje okoline, bilo da se radi o obitelji ili školskom okruženju. Upravo zbog toga svako dijete prolazi kroz različite vrste terapijskog, predškolskog i školskog uključivanja i, sukladno tome, ostvaruje različit napredak. U posljednjih je nekoliko desetljeća zabilježen značajan porast ovog poremećaja u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, stoga je došlo do većeg zanimanja od strane stručnjaka i javnosti za navedeni poremećaj. Točan uzrok poremećaja iz spektra autizma još uvijek nije moguće saznati sa sigurnošću, zbog čega je teško prepoznati znakove koji upućuju na autizam. Kriteriji za uspostavu dijagnoze poremećaja iz spektra autizma ogledaju se u početku samog poremećaja u ranom djetinjstvu, socijalnoj interakciji, komunikaciji te u ograničenim interesima. Nakon uspostave dijagnoze, važno je osmisliti i početi s primjenom konkretnih i primjerenih terapijskih postupakakoji će biti objašnjeni u ovom radu. Kroz rad se nastojao dati prikaz recentne literature koja govori o samom poremećajui klasifikaciji poremećaja iz spektra autizma. Također, analiziran je i položaj djeteta s poremećajem iz spektra autizma u obitelji te kako postavljena dijagnoza utječe na djetetovu obitelj. U radu je bilo važno napomenuti i pojasniti koja je uloga učitelja prilikom poučavanja djeteta s poremećajem iz spektra autizma te surađuje li učitelj s roditeljima djece i koliko često. Konačno, provedeno je i istraživanje kojim se nastojalo uvidjeti u kojoj mjeri učitelji surađuju s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma te kako ta suradnja izgleda i na koje se sve načine može unaprijediti.
poremećaj iz spektra autizma,
nije evidentirano
engleski
Cooperation between class teachers and parents of children with autism spectrum disorder from a teacher's perspective
nije evidentirano
poremećaj iz spektra autizma ; uloga učitelja ; podrška obitelji ; suradnja
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
22.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Slavonskom Brodu
Slavonski Brod