Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja (CROSBI ID 453444)

Ocjenski rad | diplomski rad

Monika Vidović Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja / Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina (mentor); Slavonski Brod, Sveučilište u Slavonskom Brodu, . 2022

Podaci o odgovornosti

Monika Vidović

Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina

hrvatski

Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja

Svako je dijete s poremećajem iz spektra autizma jedinstveno po svojim sociokognitivnim te jezičnim mogućnostima, stupnju teškoća koji ima te, općenito govoreći, podršci koju dobiva iz svoje okoline, bilo da se radi o obitelji ili školskom okruženju. Upravo zbog toga svako dijete prolazi kroz različite vrste terapijskog, predškolskog i školskog uključivanja i, sukladno tome, ostvaruje različit napredak. U posljednjih je nekoliko desetljeća zabilježen značajan porast ovog poremećaja u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, stoga je došlo do većeg zanimanja od strane stručnjaka i javnosti za navedeni poremećaj. Točan uzrok poremećaja iz spektra autizma još uvijek nije moguće saznati sa sigurnošću, zbog čega je teško prepoznati znakove koji upućuju na autizam. Kriteriji za uspostavu dijagnoze poremećaja iz spektra autizma ogledaju se u početku samog poremećaja u ranom djetinjstvu, socijalnoj interakciji, komunikaciji te u ograničenim interesima. Nakon uspostave dijagnoze, važno je osmisliti i početi s primjenom konkretnih i primjerenih terapijskih postupakakoji će biti objašnjeni u ovom radu. Kroz rad se nastojao dati prikaz recentne literature koja govori o samom poremećajui klasifikaciji poremećaja iz spektra autizma. Također, analiziran je i položaj djeteta s poremećajem iz spektra autizma u obitelji te kako postavljena dijagnoza utječe na djetetovu obitelj. U radu je bilo važno napomenuti i pojasniti koja je uloga učitelja prilikom poučavanja djeteta s poremećajem iz spektra autizma te surađuje li učitelj s roditeljima djece i koliko često. Konačno, provedeno je i istraživanje kojim se nastojalo uvidjeti u kojoj mjeri učitelji surađuju s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma te kako ta suradnja izgleda i na koje se sve načine može unaprijediti.

poremećaj iz spektra autizma,

nije evidentirano

engleski

Cooperation between class teachers and parents of children with autism spectrum disorder from a teacher's perspective

nije evidentirano

poremećaj iz spektra autizma ; uloga učitelja ; podrška obitelji ; suradnja

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

22.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Slavonskom Brodu

Slavonski Brod

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti