Psihičko zdravlje geekova (CROSBI ID 315100)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mikac, Una
hrvatski
Psihičko zdravlje geekova
Sresti nekoga koga možemo smatrati geekom, odnosno stručnjakom za neki interes vezan za pop kulturu ili izmišljene svjetove kojim se intenzivno bavi, sve je češća pojava. Uz geekove se vežu i negativni stereotipi koji impliciraju da imaju problema s psihičkim zdravljem zbog svojih aktivnosti, pretpostavka koju ovaj rad provjerava na dva načina. Prvo je uspoređeno psihičko zdravlje geekova i pripadnika opće populacije, uključujući i psihološku uznemirenost i zadovoljstvo životom. Zatim su ispitani odnosi psihičkog zdravlja i triju motivacija za geek aktivnosti (potreba za pripadanjem, aktivna uključenost i migracija u izmišljeni svijet). Podaci su prikupljeni u Hrvatskoj putem online upitnika na 1219 pojedinaca uključenih u geek aktivnosti. Geekovi su imali isto ili bolje psihičko zdravlje u odnosu na uzorke iz opće populacije iz drugih istraživanja. Prihvaćanje geek aktivnosti od strane bliskih osoba te manje izražen grandiozni narcizam i osjećaj povlaštenosti su očekivano bili povezani s manje simptoma psihičkih poremećaja i/ili većim zadovoljstvom životom, dok je viši stupanj uključenosti u kreativne geek aktivnosti neočekivano predviđao više simptoma psihičkih poremećaja. Ovi rezultati impliciraju da je potreba za pripadanjem kao motivacija za geek aktivnosti zaštitni faktor, a migracija u izmišljeni svijet kao motivacija za geek aktivnosti faktor rizika za psihičko zdravlje.
Geek ; Dvojni model psihičkog zdravlja ; Subjektivna dobrobit ; Psihološka uznemirenost ; Geek uključenost
nije evidentirano
engleski
Mental health of geeks
Sresti nekoga koga možemo smatrati geekom, odnosno stručnjakom za neki interes vezan za pop kulturu ili izmišljene svjetove kojim se intenzivno bavi, sve je češća pojava. Uz geekove se vežu i negativni stereotipi koji impliciraju da imaju problema s psihičkim zdravljem zbog svojih aktivnosti, pretpostavka koju ovaj rad provjerava na dva načina. Prvo je uspoređeno psihičko zdravlje geekova i pripadnika opće populacije, uključujući i psihološku uznemirenost i zadovoljstvo životom. Zatim su ispitani odnosi psihičkog zdravlja i triju motivacija za geek aktivnosti (potreba za pripadanjem, aktivna uključenost i migracija u izmišljeni svijet). Podaci su prikupljeni u Hrvatskoj putem online upitnika na 1219 pojedinaca uključenih u geek aktivnosti. Geekovi su imali isto ili bolje psihičko zdravlje u odnosu na uzorke iz opće populacije iz drugih istraživanja. Prihvaćanje geek aktivnosti od strane bliskih osoba te manje izražen grandiozni narcizam i osjećaj povlaštenosti su očekivano bili povezani s manje simptoma psihičkih poremećaja i/ili većim zadovoljstvom životom, dok je viši stupanj uključenosti u kreativne geek aktivnosti neočekivano predviđao više simptoma psihičkih poremećaja. Ovi rezultati impliciraju da je potreba za pripadanjem kao motivacija za geek aktivnosti zaštitni faktor, a migracija u izmišljeni svijet kao motivacija za geek aktivnosti faktor rizika za psihičko zdravlje.
Geek ; Dual-factor model of mental health ; Well-being ; Psychological distress ; Geek engagement
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano