Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgojno-obrazovna uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi (CROSBI ID 453356)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kuhar, Sara Odgojno-obrazovna uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi / Bogut, Irella (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2022

Podaci o odgovornosti

Kuhar, Sara

Bogut, Irella

hrvatski

Odgojno-obrazovna uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi

S obzirom na to da nije određena točna definicija školskog vrta, može se reći da je školski vrt dio školskog prostora kojem pripadaju svi vrtno tehnički elementi i sve biljne vrste u čijoj sadnji, obradi ili uređenju sudjeluju učenici sa svojim učiteljima i stručnim suradnicima škole. Cilj ovog istraživanja je istražiti odgojno-obrazovnu ulogu školskih vrtova u razrednoj nastavi kvalitativnim metodama istraživanja. U istraživanju korištene su metoda intervjua, analiza dokumentacije, prikupljanje fotografija i izrada plana školskog vrta. Istraživanjem povijesnog i suvremenog pregleda školskih vrtova, istraživanjem raznolikosti školskih vrtova Osječko-baranjske županije, intervjuiranjem Marije Fuderer, voditeljice rasadnika ukrasnog bilja Fuderer u Valpovu, o prikladnim biljnim vrstama za sadnju u školskom vrtu, prikazom projekta "Najljepši školski vrtovi u Republici Hrvatskoj" kao izvorom motivacije učitelja i učenika te osmišljavanjem i izradom plana dvaju školskih vrtova, otkriveno je da održavanje školskog vrta može poboljšati ekološku svijest učenika razredne nastave, da školski vrtovi imaju izuzetno važnu ulogu u smislu stjecanja znanja o biljnom svijetu, radovima u vrtu i zaštiti prirode. Učenici sudjelovanjem u radu školskih vrtova imaju mogućnost promatranja, stjecanja znanja o biljnim vrstama na živom primjeru biljaka, u školskom vrtu mogu izvoditi praktične radove, stjecati radnu naviku, družiti se i igrati s drugim učenicima, razvijati ljubav prema prirodi te učiti o važnosti ekološkog uzgoja voća i povrća. Odgojno-obrazovni sadržaji školskog vrta razvijaju kod učenika sposobnost kritičkog promatranja, razumijevanja ovisnosti prirode i ljudi, razvijaju odgovornost, disciplinu i timski rad. Organizacija vrta ima doista iznimnu važnost za odgoj i obrazovanje učenika, no u ostvarivanju svih blagodati rada u školskom vrtu potreban je hrabar, entuzijastičan i kreativan učitelj koji će te vrijednosti vođenja školskog vrta pružiti svojim učenicima, a te su vrijednosti u današnjem svijetu ekološki neprihvatljivog uzgoja i prevlsti moderne tehnologije prijeko potrebne.

izvor motivacije, plan školskog vrta, prikladne biljne vrste, raznolikost školskih vrtova, školski vrt

nije evidentirano

engleski

The educational role of school gardens in classroom teaching

nije evidentirano

source of motivation, school garden plan, suitable plant species, diversity of school gardens, school garden

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33

09.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti